حسام طوسی

Sunday, August 11, 2019

سهیلا حقیقت، شهروند بهایی بازداشت شد



 سهیلا حقیقت، شهروند بهایی ساکن شیراز، روز گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
روز شنبه ۱۹ مردادماه ۱۳۹۸، سهیلا حقیقت، شهروند بهایی ساکن شیراز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

یک منبع مطلع درخصوص بازداشت خانم حقیقت به هرانا گفت: “امروز هفت مامور اطلاعات سپاه با صورت های پوشیده به محل زندگی خانم حقیقت مراجعه کرده و پس از بازداشت وی اقدام به تفتیش منزل ایشان کردند و وسایل شخصی‌شان از جمله کامپیوتر، مدارک شناسایی، کارت های بانکی و شناسنامه و پاسپورت پدر وی را نیز ضبط کردند”.

این منبع در ادامه گفت که خانم حقیقت در زمان بازداشت میزبان کلاس نارانان بوده است و تمامی شرکت کنندگان در این کلاس نیز مورد بازجویی قرار گرفته و  مشخصات آنها ثبت شده است.


شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.
 خبرگزاری هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.