حسام طوسی

Tuesday, September 18, 2018

آرش صادقی زندانی سیاسی مبتلا به سرطان بدون تکمیل مراحل درمان به زندان بازگردانده شد


گزارش‌ها حاکی از آن است که آرش صادقی، فعال مدنی زندانی در ایران که به سرطان مبتلا شده است، بدون تکمیل مراحل درمان از بیمارستان به زندان رجایی شهر کرج بازگردانده شده است.برخی وبسایت‌های خبری گزارش دادند آرش صادقی که در زندان به تومور استخوانی بدخیم مبتلا شده است، هفته گذشته تحت جراحی نمونه برداری قرار گرفت، اما پیش از آنکه جراحی اصلی روی او انجام شود شنبه ۲۴ شهریور توسط ماموران به زندان بازگردانده شد.طبق نظر پزشکان آرش صادقی تا رسیدن جواب آزمایش نمونه برداری باید در بیمارستان بستری می‌شد تا برای جراحی آماده شود. بدن آرش صادقی در پی اعتصاب غذای طولانی در زندان به شدت ضعیف شده است.
همچنین گفته می شود که او به بیماری کولیت روده مبتلا شده است که در صورت رسیدگی نکردن به آن، ممکن است به سرطان روده تبدیل شود.آرش صادقی از مدت‌ها پیش به دلیل درد در عضلات کتف و دست باید به بیمارستان منتقل می شد، اما مسئولان زندان گوهردشت چنین اجازه ای را به او نمی‌دادند.
سازمان عفو بین الملل و دیده‌بان حقوق بشر نیز چندی پیش خواستار اعزام فوری او به بیمارستان برای تشخیص تومور مشکوک به سرطان شده بودند.محرومیت از رسیدگی کامل پزشکی، پیشتر نیز موجب وخیم شدن وضعیت بیماری برخی زندانیان شده بود؛ از جمله علیرضا رجایی، زندانی سیاسی، که پزشکان پس از آزادی او از زندان به دلیل ابتلا به سرطان ناچار به برداشتن بخشی از صورت و تخلیه یک چشم او شدند.
آرش صادقی از تابستان دو سال پیش در حال سپری کردن محکومیت ۱۹ سال زندان خود است.
او در دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی، توهین به رهبری، تشکیل گروه‌های غیرقانونی، تبلیغ علیه نظام به ۱۵ سال حبس محکوم شد. همچنین قاضی دادگاه حکم ۴ سال حبس تعلیقی او را اجرایی کرد.
منبع:صدای امریکا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.