حسام طوسی

Thursday, August 2, 2018

شاه بلوچ پس از یک هفته بازجویی در اطلاعات سپاه مجددا به زندان مرکزی زاهدان منتقل شد




عماد بیجارزهی ملقب به شاه بلوچ، خواننده رپ بلوچ که هفته گذشته از زندان مرکزی زاهدان جهت بازجویی مجددا به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده بود، روز گذشته با تکمیل مراحل بازجویی به بند یک این زندان منتقل شد.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، عماد بیجارزهی معروف به “شاه بلوچ” که هفته گذشته جهت تکمیل مراحل بازجویی از زندان مرکزی زاهدان به اطلاعات سپاه منتقل شده بود، روز گذشته مورخ ۷ مردادماه ۹۷ مجددا به بند یک این زندان منتقل شد.
اتهام این خواننده بلوچ “اغتشاشگر” و “ارتباط با رسانه های معاند نظام” عنوان شده است.
لازم به یادآوری است، عماد بیجارزهی در تاریخ ۳۰ خردادماه سال جاری در شهرستان چابهار بازداشت و پس از یک‌ماه بی‌خبری به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده بود.
تداوم بی‌خبری از وضعیت این خواننده بلوچ باعث شد تا مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه شهرستان راسک نیز در خطبه نماز جمعه در تاریخ ۸ تیرماه سال جاری نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و خواستار آزادی وی شود.
حکومت ایران طی سال‌های اخیر علی‌رغم ممیزی‌های فراوان قبل از انتشار آثار موسیقی و لغو مکرر کنسرت‌ها، در بسیاری موارد اقدام به بازداشت یا احضار خوانندگان کرده است. دولت ایران موسیقی رپ را همواره یک تهدید دانسته و خواننده‌های رپ امکان دریافت مجوز را نداشته‌اند و اغلب مجبور به ترک ایران شدند.

منبع: فعالین بلوچ

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.