حسام طوسی

Sunday, July 8, 2018

بازداشت یک فعال عرصه خبر در استان کرمانشاه



«مظفر ولدبیگی» روزنامه‌نگار و مدیر سایت خبری «نوریاو» در شهرستان پاوه، به دستور دادستانی این شهر بازداشت شد.
 شامگاه ۱۶ تیر ۱۳۹۷، «مظفر ولدبیگی» روزنامه‌نگار و مدیر سایت خبری «نوریاو» به دستور دادستانی پاوه توسط نیروهای پلیس امنیت این شهر بازداشت و به بازداشتگاه این ارگان منتقل شد.
منابع نزدیک به آقای ولدبیگی مدعی شدند “بازداشت او به دلیل درج یک خبر در رابطه با ایجاد مزاحمت شماری از نیروهای لباس شخصی برای یک خانواده صورت گرفته است”
او که مدیریت یک کانال تلگرامی با همین نام را نیز برعهده دارد، به دستور مسلم الماسی دادستان پاوه بازداشت و متعاقبا خبر مذکور از سایت خدف گردیده است.
مظفر ولدبیگی متولد سال ۱۳۵۲ فرزند صابر از اهالی روستای نوریاو پاوه و شاغل آموزش و پرورش است که همزمان از ۱۸ سالگی به فعالیتهای رسانه‌ای مشغول می‌باشد.
بر اساس رده‌بندی جهانی آزادی رسانه در سال ۲۰۱۸ که گزارشگران بدون مرز منتشر کرده است، با اشاره به اینکه ایران با یک پله بهبود در رتبه‌ی ۱۶۴ قرار گرفته، آمده است که «این به دلیل بدترشدن وضعیت دیگر کشورهاست، نه بهبود وضعیت ایران. در سال ۲۰۱۷ هم ایران همچنان یکی از ۵ زندان بزرگ جهان برای روزنامه‌نگاران و شهروندخبرنگاران بود و هیچ تغییر ملموسی در عرصه‌ی آزادی اطلاع‌رسانی و آزادی رسانه‌ها مشاهده نشد.»

مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان،

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.