حسام طوسی

Tuesday, February 13, 2018

بازداشت یک نوکیش مسیحی در تبریز


علی امینی، نوکیش مسیحی، از آذرماه در زندان تبریز به سر می‌برد

کیارش عالی‌پور، سخنگوی «سازمان ماده ۱۸ در زمینه دفاع از حقوق مسیحیان ایران»، به رادیو فردا می‌گوید علی امینی، نوکیش مسیحی در تبریز، در آذر ماه گذشته بازداشت شد و تاکنون در زندان مرکزی تبریز به سر می‌برد.
وب‌سایت «سازمان ماده ۱۸» نوشته است که «علی امینی (ملقب به فیلیپ)‌ روز ۱۹ آذر سال جاری (۱۰ دسامبر) به دست ماموران امنیتی بازداشت شده است.
به نوشته این وب‌سایت، «مأموران با هجوم به مغازه محل کار او، اقدام به دستگیری این نوکیش مسیحی و ضبط اموال شخصی وی از جمله تلفن همراه و لپتاپ نموده‌اند.» آقای امینی متاهل و دارای دو فرزند خردسال ۳ و یک ساله است.
«سازمان ماده ۱۸» ​همچنین خبر داده که ناصر نورد گل‌تپه، یکی از اعضای کلیسای انجیلی (تبشیری)، روز ۳۰ دی­، برای اجرای حکم ۱۰ سال حبس تعزیری به زندان اوین منتقل شد.
وی متهم به «اقدام علیه امنیت ملی و تشکیل و اداره گروه‌های خانگی» شده است.


در ماه‌های گذشته، تعدادی از مسیحیان انجیلی (تبشیری) به زندان‌های درازمدت محکوم شده‌اند.
در بسیاری از موارد، اتهام این افراد «اقدام علیه امنیت ملی از طریق راه‌اندازی و شرکت در کلیساهای خانگی» عنوان شد.
منصور برجی، از سازمان ماده ۱۸، پیشتر در گفت‌وگو با رادیو فردا این اتهام‌ها را «واهی» و نشان‌دهنده رویکرد امنیتی جمهوری اسلامی درباره اقلیت‌های دینی دانسته بود.
آقای برجی همچنین گفته بود که برخورد با نوکیشان مسیحی با هدف سیاسی انجام می‌شود و این برخوردها برخلاف موازین حقوقی است.
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، تیر ماه گذشته، به احکام زندان‌های طولانی برای چندین نوکیش مسیحی در کمتر از دو ماه گذشته، از آزار مسیحیان در ایران ابراز نگرانی کرده بود.
از زمان پیروزی انقلاب بهمن ۵۷ تاکنون، دست‌کم شش رهبر کلیسا در ایران کشته شده‌اند و صدها مسیحی نیز تحت بازجویی قرار گرفته و زندانی شده‌اند. علاوه بر این،‌ چاپ کتاب مقدس مسیحیان به زبان فارسی ممنوع شده است و برخی از کلیساها تعطیل شده‌اند و از مراسم کلیسایی به زبان فارسی جلوگیری به عمل آمده است.
منبع: رادیو فردا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.