حسام طوسی

Sunday, January 7, 2018

روزنامه بیلد: جلاد از ایران در کلینیک مغز و اعصاب آلمان



با وجود تلاش حکومت برای پنهان نگه‌داشتن حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت ایران در آلمان، بستری شدن او در مرکز علوم اعصاب شهر هانوفر آلمان، به ریاست پروفسور سمیعی، خبرساز شد. ایرانیان معترض در برابر محل درمان شاهرودی تجمع کردند.
به گزارش «محبت نیوز» به نوشته روزنامه آلمانی “هانوفرشه آلگماینه” (HAZ)، روز شنبه (۶ ژانویه/ ۱۶ دی) حدود ۲۰۰ ایرانی در برابر “مرکز بین‌المللی علوم اعصاب” در شهر هانوفر آلمان تجمع کرده و دست به تظاهرات زدند. دلیل این تظاهرات بستری شدن محمود هاشمی شاهرودی، یکی از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی، در این مرکز درمانی بود. تجمع‌کنندگان به زبان فارسی و آلمانی علیه شاهرودی و حکومت جمهوری اسلامی شعار می‌دادند.
ایرانیان حاضر در برابر محل اقامت هاشمی شاهرودی به روزنامه “هانوفرشه آلگماینه” گفته‌اند که “در این کلینیک یک جنایتکار درمان می‌شود”.
سفر درمانی هاشمی شاهرودی به خارج از ایران انتقادهای زیادی برانگیخت. منتقدان از جمله خواستار استفاده مقام‌های حکومتی از همان امکاناتی شده بودند که بقیه مردم ایران هم از آن استفاده می‌کنند.
روزنامه بیلد در این خصوص نوشت: جلاد از ایران در کلینیک مغز و اعصاب آلمان؛ او دستور اعدام صدها نفر را صادر کرده هاشمی شاهرودی (رییس مجمع تشخیص مصلحت جمهوری اسلامی) در کلینیک پروفسور سمیعی در شهر هانوفر بستری است.
یکی دیگر از انتقادات نیز به پنهان کردن محل درمان رئیس مجمع تشخیص مصلحت و کشور میزبان او از افکار عمومی و “نامحرم” شمردن مردم ایران بازمی‌گشت. این در حالی است که پیش از تأیید سفر درمانی شاهرودی توسط فرزندش، یکی از اعضای دفتر هاشمی شاهرودی، بیماری او را از اساس تکذیب کرده بود.
مقام‌های ایرانی در مورد نوع بیماری محمود هاشمی شاهرودی نیز کاملن سکوت کرده‌اند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش‌تر نیز از جمله در سال ۱۳۹۰ در بیمارستان بستری شده بود.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.