حسام طوسی

Tuesday, January 9, 2018

پاسغ قاطع مجلس نمایندگان آمریکا جهت صدور قطعنامه به تصویب رسیده حمایت از معترضان ایرانی


اد رویس، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان می گوید، تحریم های آمریکا علیه حکومت است نه مردم ایران.

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه ۱۹ دی با صدور قطعنامه‌ای ضمن حمایت از معترضان در ایران، اقدامات حکومت جمهوری اسلامی را در سرکوب این اعتراضات محکوم کرده است.
گزارش رسانه های آمریکا حاکی است که این قطعنامه با ۴۱۵ رای موافق در مقابل دو رای مخالف تصویب شده است.
مایک پنس، معاون اول رییس جمهوری آمریکا ضمن استقبال از مصوبه حمایت از مردم ایران در مجلس نمایندگان از رهبران کمیته روابط خارجی این مجلس برای تصویب این قطعنامه تشکر کرده است.
معاون اول رییس جمهوری آمریکا نوشته است: امروز مجلس (نمایندگان) به حمایت از مردم آزادیخواه ایران که دست به اعتراضات مسالمت آمیز زدند، رای داد.
تهران و شهرهای مختلف ایران به مدت یک هفته شاهد تجمع‌های اعتراضی علیه وضعیت اقتصادی و سیاست‌های حکومت بودند. در این اعتراضات که شعارهای تندی علیه رهبران و سیاست‌های داخلی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی سر داده شد، بیش از ۳۷۰۰ نفر بازداشت شدند و کشته شدن دستکم ۲۲ نفر نیز تایید شده است.
در قطعنامه مجلس نمایندگان آمده است: ما در کنار مردم ایران که علیه یک حکومت ظالم و فاسد دست به تظاهرات اعتراضی زده‌اند، می ایستیم .
مجلس نمایندگان همچنین اقدام حکومت ایران در نقض شدید حقوق بشر و سرکوب شهروندان این کشور را محکوم کرده است.
این قطعنامه همچنین از دولت دونالد ترامپ خواسته است تا تحریم های تازه ای را علیه ناقضان حقوق بشر در ایران اعمال کند.
اد رویس، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفته است: در حالی که آمریکایی ها در کنار مردم ایران ایستاده اند، می بایست برای ملت ایران توضیح دهیم که تحریم های ما علیه آنها نیست.
وی اضافه کرده است: تحریم های آمریکا حکومت سرکوبگر و بی ثبات کننده را هدف قرار می دهند نه مردم ایران را.
اد رویس همچنین گفته است: ایرانی ها مردمان بزرگی هستند، این کوروش کبیر بود که نخستین بیانیه حقوق بشر را تدوین کرد.
رییس کمیته روابط خارجی آمریکا در ادامه اضافه کرده است: در حقیقت ما که اکنون در جوامع آزاد زندگی می کنیم بدهی بزرگی به مردم ایران داریم. آنان وارث فرهنگ پارسی هستند. ایده ها و ارزش ها مورد نظر کوروش برای حکمرانی الهام بخش متفکران اروپایی در عصر روشنگری و همین طور بنیانگذاران کشور ما بود که ایده های مشابهی در این باره را در قانون اساسی آمریکا مطرح کردند. توماس جفرسون خود دو جلد از کوروش‌نامه اثر گزنفون، تاریخ‌نگار یونانی (قرن ۵ پیش‌ از میلاد) راداشت که در مورد زندگی این پادشاه بزرگ بود.
اد رویس همچنین گفته است: مردم ایران باید بدانند که در مبارزه برای آزادی تنها نیستند.
مقام‌های دولت آمریکا بویژه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، از روز نخست فعالانه به حمایت از حرکت‌های اعتراضی در ایران پرداختند و سرکوب معترضان از سوی حکومت تهران را محکوم کردند.
واشینگتن حتی درخواست کرد که نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اعتراضات در ایران برگزار شود و نیکی هیلی، نماینده دائم ایالات متحده در این سازمان، به شدت از عملکرد حکومت ایران انتقاد کرد و گفت که جهان اقدامات تهران در برخورد با معترضان را زیرنظر دارد.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.