حسام طوسی

Friday, January 5, 2018

ادامه بازداشت معترضان در ایران؛ بیش از ۱۷۰۰ نفر بازداشت شده‌اند



همزمان با تداوم اعتراض‌ها و افزایش حضور ماموران امنیتی در شهرهای مختلف ایران، آمار بازداشت شدگان تجمع های اعتراضی از ۱۷۰۰ نفر فراتر رفت.
اگر چه مقام‌های رسمی ایران آمار کلی بازداشت‌ها را اعلام نکرده اند اما بررسی تعداد بازداشتی ها در شهر نشان می‌دهد که تا روز جمعه ۱۵ دی بازداشت‌های گسترده در شهرهای مختلف ادامه یافته است.
در روزهای اخیر معاون استاندار استان گلستان اعلام کرده است که ۱۵۰ نفر در جریان اعتراض‌ها بازداشت شدند. از این تعداد ۴۰ نفر تنها در یک شب دستگیر شده‌اند.
در تهران نیز که تا ۱۲ دی حدود ۴۵۰ نفر بازداشت شده بودند، بازداشت‌ها ادامه یافت و دهها نفر از معترضان دستگیر شدند.
گزارشها از رشت حاکی است که ۱۲۰ نفر در روزهای اخیر در این شهر بازداشت شده‌اند، دادستان کاشان نیز از بازداشت ۶۰ نفر در این شهر خبر داده است.
رئیس دادگستری استان مرکزی نیز از بازداشت ۳۹۶ معترض خبر داد که ۲۹۴ نفر از آنان با صدور قرار به زندان رفتند.
در شهرهای ممسنی، پردیس، رباط کریم و تاکستان نیز دهها نفر بازداشت شده‌اند. معاون سیاسی امنیتی استان گلستان نیز اعلام کرده است که ۳۰ نفر در اعتراضات این شهر بازداشت شده‌اند.
پیشتر، جمع بندی آمارهای اعلام شده از بازداشتها نشان می‌داد که تا روز سه شنبه ۱۲ دی بیش از هزار نفر از معترضان در شهرهای مختلف ایران بازداشت شده بودند که از این تعداد ۱۳۸ نفر تنها مربوط به شهر مشهد بود.
در این بین، خانواده‌های بازداشت شدگان تهران روز پنج‌شنبه مقابل زندان اوین تجمع کردند تا از سرنوشت نزدیکان خود با خبر شوند.
روز پنجشنبه همچنین منابع خبری از بازداشت گسترده دانشجویان و فعالان مدنی خبر دادند

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.