حسام طوسی

Thursday, January 4, 2018

آمریکا: قربانیان حکومت ایران فراموش نخواهند شد



واشینگتن بار دیگر اطمینان داد که اعتراضات در ایران و خشونت علیه معترضان را به دقت رصد می‌کند و قربانیان و مردمی را که به خیابان‌ها آمده‌اند فراموش نخواهد کرد.
وزارت خارجه ایالات متحده روز پنج‌شنبه ۱۴ دی در بیانیه‌ای که امضای هدر نائرت، سخنگوی این وزارتخانه را بر خود دارد عنوان کرد: «مردم ایران بیان کرده‌اند که خواستار برخورد محترمانه، پایان فساد، شفافیت و افزایش فرصت‌های اقتصادی هستند. معترضین همچنین از حکومت ایران خواسته‌اند که ثروت ایران را بیش از این هزینه ماجراجویی‌های نظامی در خارج از کشور نکند.»
این بیانیه اضافه می‌کند: «متاسفانه حکومت ایران همچنان به زندانی کردن و کشتار آن انسان‌های شجاعی که مخاطره حضور در خیابان‌ها را به جان خریده‌اند، ادامه می‌دهد.»


تاکنون دست‌کم ۲۲ نفر در جریان تظاهراتی که از هفته گذشته در ایران آغاز شد جان باخته‌اند. گزارش‌ها همچنین از بازداشت صدها تن از معترضان حکایت دارد. در عین حال ماموران امنیتی ایران دست کم ۳۷ فعال دانشجویی را نیز در روزهای اخیر بازداشت کرده‌اند.
در این حال وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده که واشنگتن «از آرمان‌های مشروع مردم ایران حمایت می‌کند و از دولت ایران می‌خواهد که زمینه تبادل آزاد آرا و اطلاعات را فراهم کند».
این بیانیه می‌گوید: «همه ما باید بتوانیم از آزادی‌های بنیادین سیاسی و اقتصادی بهره‌مند باشیم از جمله حق تظاهرات مسالت‌آمیز.»
وزارت خارجه آمریکا در انتها کشتار شماری از معترضان و بازداشت «دست‌کم هزار نفر» آنان را به شدت محکوم کرده و خطاب به قربانیان خشونت‌های حکومت ایران گفته است که «شما فراموش نخواهید شد».

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.