حسام طوسی

Sunday, December 31, 2017

بازداشت دست‌کم ۸۰ تن از شهروندان اراک در سومین روز اعتراضات مردمی



طی اعتراضات مردمی روزگذشته و برخورد خشن و ضرب و شتم ماموران امنیتی در شهرستان اراک، دست‌کم ۸۰ تن بازداشت و ۴ تن نیز زخمی شدند.
 یک مقام مسئول در اراک از بازداشت حدود ۸۰ نفر در شب گذشته در اراک خبر داد و گفت: “حدود سه الی چهار نفر دچار مصدومیت شدند که مساله آنها جدی نبود”.
این مقام مسئول افزود:‌ “دست‌کم ۸۰ تن از شهروندان توسط نهاد های امنبتی بازداشت شدند”.
وی در مورد میزان خسارات وارده به اماکن دولتی اراک گفت: “هنوز برآورد خسارت نشده است”.
در سومین روز از این اعتراضات گسترده، شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، بوشهر، ایذه، بندرعباس، شیراز، اراک، زنجان، ساوه، ملایر، دورود، شهرکرد، گرگان، ارومیه، سمنان، خرم آباد، آمل، هشتگرد، تنکابن، بهشهر، کرج، بهبهان، کاشان، سنندج و ابهر کشیده شد.
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان این تجمعات را غیرقانونی خوانده بود.
از سوی دیگر صدا و سیمای ایران در پاسخ به انتقادها در مورد سکوت در خصوص تجمعات دو روز اخیر گفته است چنین کاری به دلیل ابلاغ “دستگاه‌های ذی‌ربط” بوده است.
در روز های اخیر مردم چند شهر مختلف در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی تجمع کردند. ماموران امنیتی علیه معترضان از ماشین آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کردند. به گفته مقامات مسئول ۵۲ نفر نیز در جریان این اعتراضات بازداشت شده‌اند.
پیش از این در شبکه‌های مجازی از مردم خواسته شده بود در این تجمع شرکت کنند. با این حال فرمانداری مشهد در تاریخ ۷ دیماه در اطلاعیه ای اعلام کرده بود هیچ سازمان، تشکل و یا گروهی درخواستی مبنی بر تجمع نداشته و مجوزی هم در این خصوص صادر نشده است و هر گونه اقدام احتمالی در این رابطه غیرقانونی است.
منیع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.