حسام طوسی

Friday, September 1, 2017

بازداشت ۱۷ عضو عرفان حلقه در تهران و شهرری



پس از اعلام صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری و افزایش اعتراضات به حکم صادره، علاوه بر نقاط دیگر کشور، طی سه روز اخیر در منطقه تهران و شهرری در دو واقعه جداگانه دست کم ۱۷ تن از همراهان عرفان حلقه بازداشت شدند.
 علاوه بر بازداشت اخیر هواداران عرفان حلقه در نقاطی چون استان فارس که با اطلاع رسانی رسمی نیروهای امنیتی همراه بود، طی دو واقعه جداگانه دست کم ۱۷ عضو دیگر این گروه در تهران و شهرری بازداشت شدند.
خانمها زهرا شفیعی دهاقانی، زهرا ابراهیمی، ملیکا کاوندی و رها داودیان ۴ تن از اعضای گروه عرفان حلقه با پوشیدن کفن به نشانه اعتراض به صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری روزهای ۵ و ۶ شهریورماه در مقابل زندان اوین دست به تحصن مسالمت آمیز زدند.
روز ۶ شهریورماه این افراد در مقابل زندان اوین بازداشت به همان زندان منتقل شدند و روز ۹ شهریورماه منازل تنی از آنان توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفت.

تنی از اعضای خانواده های این بازداشت شدگان در گفتگو با گزارشگر هرانا از تعیین وثیقه به مبلغ یکصد میلیون تومان برای خانمها زهرا ابراهیمی و رها داودیان خبر دادند اما از سرنوشت دو زندانی دیگر اظهار بی اطلاعی نمودند.
تنها سه روز پس از بازداشت ۴ فعال مورد اشاره ماموران امنیتی منتسب به قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران با ورود به یک منزل مسکونی در حوالی شهرری، بدون ارائه حکم ورود به منزل یا حکم بازداشت اقدام به دستگیری حاضرین کردند.
علی برمکی، رامین منصوریان، علی گروسی، محمد آباریان، امیرعباس نصری، مهزاد خسروانی، ناهید ربانی، علیرضا رشوند، آمنه حکمت مرام، محسن باقری، اکرم درویشی و سعیده گودرزی به همراه یک کودک هویت ۱۳ بازداشت شده در ضیافت شام شهر ری است.
لازم به یادآوری است تعدادی از بازداشت شدگان مذکور از جمله اعضای کمپین اعتراضی به نام “کوچ به زندان اوین”بودند که در ۲۳ تا ۲۵ آذرماه سال ۹۵ بصورت داوطلبانه در یک گروه ۴۱ نفره طی سه روز خود را به زندان اوین تحویل دادند.
آنها با این حرکت نمادین و خواست حضور در کنار محمدعلی طاهری خواستار تبرئه بنیانگذار عرفان حلقه از اتهامات انتسابی شدند.
عمده این افراد در پی حضور در کمپین “کوچ به زندان اوین” بازداشت و به اتهام «اخلال در نظم از طریق حرکات غیرمتعارف و تجمع غیرقانونی در حمایت از محمد علی طاهری» محاکمه و به احکام تعلیقی محکوم شدند.
منبع:هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.