حسام طوسی

Sunday, March 5, 2017

مرتضی مرادپور فعال تبریزی توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد




مرتضی مرادپور زندانی سیاسی که به تازگی پس از ۶۵ روز اعتصاب غذای اعتراضی با وعده مرخصی متصل به آزادی از زندان تبریز آزاد شده بود، بعدازظهر روز جاری توسط ماموران اداره اطلاعات سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی در تبریز بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.مرتضی مراد پور فعال ترک (آذری) امروز حدود ساعت ۲ بعد از ظهر در اتوبوس بی آر تی شهری تبریز در منطقه آبرسان توسط ۴ مامور اداره اطلاعات سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی بازداشت شد.یک منبع نزدیک به مرتضی مرادپور گفت: “امکان دارد مرتضی جهت اجرای باقیمانده حکم حبس خود بازداشت شده باشد که در این صورت از عمل نکردن مسئولان قضایی ایران به قول خود حکایت دارد.”

آقای مراد پور تاریخ ۹ دی ۱۳۹۵ هجری شمسی پس از ۶۵ روز اعتصاب غذا با استفاده از قانون رای باز از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.

این فعال تبریزی از صبح چهارم آبان ۹۵ در اعتراض به عدم اجرای ماده ۱۳۴ (تجمیع مجازات) با نوشتن نامه‌ای خطاب به ریاست دادگستری استان آذربایجان شرقی ضمن اعتراض به روند غیرقانونی دادرسی و اجرای حکم دادگاه، تا رسیدگی مسئولین به موارد اعتراضی، وارد اعتصاب غذا شده بود.
بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، فرد محکوم مجموع دوره‌های حبس را نمی‌گذراند بلکه از بین چندین مجازات، تنها اشد مجازات درنظرگرفته شده برای وی اجرایی می‌شود. بر این اساس و با توجه به سپری شدن بیش از دو سال از زندان مرتضی مرادپور، وی می توانست آزاد شود.
اعتصاب غذای مرتضی مرادپور اعتراضی طولانی مدت بود که نگرانی های زیادی در مورد سلامت و امنیت جانی او به وجود آورده بود، در حمایت از این زندانی و مطالبات قانونی وی دست کم دو تجمع اعتراضی برگزار شد و تعدادی از شهروندان در این رابطه دستگیر شدند.
دو تن از نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز با نگارش نامه هایی جداگانه به قوه قضاییه خواستار توجه به مطالبه قانونی مرتضی مرادپور شده بودند.
منبع:خبرگزاری هرانا –

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.