حسام طوسی

Thursday, November 3, 2016

ادامه بازداشت تعدادی از فعالان شبکه موبایلی تلگرام در سقز به واسطه همسویی با احزاب مخالف نظام

 bazdasht cyber



تعدادی از فعالان شبکه موبایلی تلگرام در سقز به واسطه همسویی با احزاب مخالف نظام همچنان در بازداشت به سر می‌برند.
به گزارش هرانا به نقل از آژانس خبری موکریان، تیم سایبری یکی از نهادهای امنیتی شهرستان سقز، در دو هفته اخیر، حداقل ٣٠ تن از مدیران و اعضای گروه‌های شبکه موبایلی تلگرام را به جهت تبلیغ و همسویی فعالیت‌هایشان با احزاب مخالف نظام شناسایی و احضار کرد.
بیشتر افراد احضار شده با دادن تعهد کتبی آزاد شده‌اند اما “غریب شریف‌زاده“، “کامل شریف‌زاده” و “هیوا دست‌باز” به دلیل نقش مدیریتی در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی تا این لحظه در بازداشت هستند.
فعالان محلی می‌گویند: افرادی با هویت ناشناس وارد این گروه‌ها و کانال‌ها شده، از کامنت‌های‌ افرادی که احضار شدند و لیست اسامی اعضای گروه‌‌ها و کانال‌ها عکس گرفته‌اند و این عکس‌ها روی پرونده هریک از افراد مذکور به عنوان مدرک جرم ضمیمه شده است.
سال گذشته، مرکز جرایم سازمان یافته سایبری وابسته به سپاه پروژه ای به نام «عنکبوت ١» اجرا کرد که تعدادی از گردانندگان صفحات فیسبوکی بازداشت شدند و در مجموع ١٠ نفر به ۴۵ سال زندان محکوم شدند.
اردیبهشت امسال در پروژه «عنکبوت ٢»، حدود ١٧٠ نفر از گردانندگان صفحه‌های مدلینگ در اینستاگرام احضار و ٨ نفر بازداشت شدند.
«گرداب» وبسایت مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سپاه، دوم شهریور امسال اعلام کرد تعداد ۴۵٠ نفر که در “حوزه‌های ضد امنیت، چرخه مدلینگ مجرمانه و توهین به عقاید دینی” در تلگرام، واتساپ و اینستاگرام فعالیت داشتند، احضار شده‌اند.

منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.