حسام طوسی

Saturday, July 9, 2016

سونامی بازداشت های امنیتی سپاه در مناطق کردنشین




bazdasht1

نیروهای وابسته به اطلاعات سپاه پاسداران در دو هفته گذشته دست کم ۲۰ شهروند کرد را در شهرهای غربی کشور بازداشت کرده اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی روژ، نیروهای وابسته به اطلاعات سپاه شهدای آذربایجان غربی از دو هفته پیش تا کنون دست کم ۶ شهروند اهل اشنویه به نام های “فتاح پور احمد، سید لقمان امینی، لقمان عزیزی، سید جلال محمودی، صدیق بااکرام، یعقوب بااکرام” را بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل کرده اند.
همزمان ۵ شهروند اهل مهابادی نیز به نام های “مصطفی سولدوزی، سیروان مصطفایی، امیر عبدالله زاده، رحیم اسماعیلی، خوشناو اسماعیلی” به اتهام های امنیتی و ارتباط با احزاب کرد بازداشت شده اند.
 
چهار شهروند اهل سردشت به نام های “ناسح علیخانی، رسول علیخانی، ابوبکر علیخانی، عمر عبدالله پور” و یک شهروند بوکانی به نام “علی سرخی” نیز توسط اطلاعات سپاه های این دو شهر بازداشت و به مکان های نامعلومی منتقل شده اند.
بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی اکثر این شهروند ها را در محل های کسب و منازل مسکونیشان بازداشت کرده است.
تا کنون مقام های امنیتی هیچ توضیحی در خصوص دلایل بازداشت این شهروندها نداده اند، با این حال منبعی مطلع به روژ می گوید که بازداشت این افراد پس از افزایش تنش ها میان نیروهای سپاه و حزب دموکرات کردستان ایران صورت گرفته است.
این منبع افزود اطلاعات سپاه این افراد را به ضن ارتباط با احزاب اپوزیسیون خصوصا حزب دموکرات کردستان ایران بازداشت کرده است.
همزمان نیروی های اطلاعات سپاه کردستان سه شهروند اهل روستای “تنگی سر” از توابع سنندج به نام های “خبات مولودی، الماس رضایی، سرور مرادی” و یک شهروند سقزی به نام ” اوات شریفی” را نیز بازداشت کرده اند.
براساس یافته ها نیروهای اطلاعات سپاه برای بازداشت هیچ یک از این افراد حکم قضائی بهمراه نداشته اند. همچنین مقام های قضائی پس از مراجعه خانواده شماری از بازداشت شده ها از بازداشت این افراد ابراز بی اطلاعی کرده و تاکید کرده اند که حکمی مبتنی بر بازداشت اعضای این خانواده ها از سوی آنان صادر نشده است.
بازداشت های گسترده در کردستان درحالی است که نیروهای امنیتی و نظامی با مستمسک قرار دادن درگیری های اخیر در شرق کردستان فضای این منطقه را بیش از پیش امنیتی کرده اند.
بر اساس اطلاعات رسیده نیروهای سپاه کردستان در طی دو هفته اخیر شمار بیشتری از نیروهای نظامی را به کوهستان کوسالان و شاهو اعزام کرده و در شماری از محورهای مواصلاتی این استان اقدام به ایجاد ایست های بازرسی کرده اند.
در جریان درگیری های اخیر میان نیروهای جزب دموکرات کردستان ایران و سپاه پاسداران در اشنویه، مهاباد و سرو آباد تعداد زیادی نیرو از هر دو سو کشته و مجروح شدند.
منبع:هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.