حسام طوسی

Monday, May 30, 2016

زندانی نوکیش مسیحی به دلیل عدم رسیدگی به وضعیتش دست به اعتصاب غذا زد

maryam_naghash-zargaran-mohabatnews

به گزارش«محبت‌نیوز» و بر اساس خبر دریافتی، نوکیش مسیحی «مریم (نسیم) نقاش زرگران» در اعتراض به وضعیتش دست به اعتصاب غذا زد.
مریم نقاش زرگران در اعتراض به عدم رسیدگی به بیماری‌ها، وضعیت پرونده، عدم آزادی مشروط و مخالفت با اعطای مرخصی از زندان از چهار روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.
این زندانی مسیحی که در بند زنان زندان اوین بسر می برد در ادامه اعتراضات خود از رفتن به ملاقات خودداری کرده و در پی این اقدام اکثر هم‌بندیان وی نیز در حمایت از اعتراض این زندانی مسیحی از رفتن به ملاقات خودداری کردند.
همچنین گزارش شده علیرغم وخامت حال وی، مسئولان از اعزام وی به مرکز تخصصی پزشکی خارج از زندان ممانعت بعمل می آورند.
یکی از نزدیکان خانواده زرگران با اعلام این خبر در گفتگو با گزارشگران مجموعه فعالان حقوق بشرگفت: «مریم چهار روز است که از تختش هم پایین نمی‌آید. تب بسیار بالایی دارد. از چهار روز پیش در اعتراض به وضعیت پرونده‌اش، عدم رسیدگی به بیماری‌ها، عدم آزادی مشروط و مخالفت با مرخصی دست به اعتصاب غذا زده است.»
این منبع آگاه همچنین افزود: “وضعیت جسمی مریم بسیار وخیم است. قبل از شروع اعتصاب ۲۵ کیلو کاهش وزن داشته، بیماری هایش از جمله یک بیماری جدید که باعث سرگیجه های شدید و سردردش می شود، بسیار شدید شده و اصلن رسیدگی نمی‌شود. از وضعیت روحی خوبی برخوردار نیست. در زندان دچار افسردگی شده و داروهای ضد افسردگی مصرف می کند. مدت‌ها پیش درخواست اعاده دادرسی داده بود اما به تازگی خانواده‌اش مطلع شدند چنین درخواستی در پرونده‌اش نیست و بایستی دوباره درخواست دهد.”
منبع:محبت‌نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.