حسام طوسی

Saturday, October 17, 2015

فوت یک شهروند اهل سیستان و بلوچستان بخاطر ضرب و شتم ماموران انتظامی

Nirooye entezami
یک شهروند اهل سیستان وبلوچستان بخاطر معلولیت ناشی از ضرب و شتم شدید ماموران نیروی انتظامی فوت کرد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فعالین بلوچ، غلام حسین گرگیج فرزند غلام قادر، ۳۰ ساله در اثر معلولیت ناشی از ضربات سنگین مشت و لگد و قنداق تفنگ شب شنبه ۱۸ مهر از دنیا رفت.
یکی از بستگان وی به فعالین بلوچ گفت: “غلام قادر گازوئیل کش (کار فروش و نقل و انتقال گازوئیل) بود، دو ماه پیش (مرداد ماه) در بیست کیلومتری شهر چابهار ماموران انتظامی او را می گیرند و با مشت و لگد و قنداق تفنگ به شدت او را می زنند تا جایی که خبر رسید کمرش شکسته و سرش آسیب دیده است اما بعد از معاینه پزشک مشخص شد کمرش نشکسته است”.
وی افزود: “بعد از آن حال وی رو به بهبود می رفت اما نمی توانست کار کند و چند بار در این مدت حالش خراب شده است تا اینکه یک هفته قبل نصف بدنش خشک می شود و برای معالجه به زاهدان برده می شود اما شب شنبه فوت می کند وپزشک لخته های خودن در مغزش را دلیل مرگش عنوان کرده است”.
بسیاری از در استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بخاطر نبود اشتغال به شغل های کاذبی چون فروش سوخت روی آورده اند.
ایران کار فروش سوخت را “قاچاق” می داند.
سالیانه ده ها نفر از بلوچها در این شغل جان خود را از دست می دهند برخی در تعقیب و گریز و تیر اندازی ماموران انتظامی و برخی در تصادفات جاده ای. دراین میان رفتارهای بد و سلیقه ای ماموران غیر بومی در این استان مرزی هر از چندی خبر ساز می شود.
در آخرین گزارشی که “کمپین فعالین بلوچ” در همین زمینه منتشر کرده در ۶ ماه نخست سال ۹۴ دستکم ۳۳ نفر در شلیک ماموران انتظامی کشته و زخمی شده اند.
منبع:هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.