حسام طوسی

Saturday, October 31, 2015

بازداشت چند ساعته فعالین مدنی در سالگرد جان باختن ستار بهشتی




sattar bazdasht salgard

همزمان با سالگرد جان باختن ستار بهشتی، چند تن از فعالین مدنی که در صدد شرکت در مراسم کوچکی بر مزار وی بودند، بدون حکم قضایی به مدت چند ساعت بازداشت شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، رضا خندان با اعلام این مطلب نوشته است که وی به همراه نسرین ستوده و شهین مهین فر در ورودی گورستان محل دفن ستار بهشتی بازداشت و به مدت سه ساعت و نیم در یکی از ساختمان های امنیتی رباط کریم محبوس شده اند.
وی همچنین نوشته است که محمد نوری زاد یکی دیگر از فعالین مدنی نیز به همین شیوه بازداشت شده است، گزارش ها همچنین از ممانعت از حضور فعال مدنی و سیاسی حشمت الله طبرزدی در این مراسم حکایت دارند.
بازداشت چند ساعته فعالین مدنی بدون حکم قضایی بوده است و پس از اصرار بازداشت شدگان به ارائه حکم بازداشت، نامه ای با امضای قاسم پور دادستان رباط کریم به آنان نشان داده شده است.
نسرین ستوده، رضا خندان، شهین مهین فر و محمد نوری زاده از جمله فعالین مدنی اند که حضور پررنگی در تجمعات مدنی اخیر تهران داشته اند، نسرین ستوده و محمد نوری زاد از زندانیان سیاسی سابق و شهین مهین فر نیز از گویندگان قدیمی رادیو و مادر امیر ارشد تاجمیر یکی از جوانانی است که در عاشورای سال ۱۳۸۸ کشته شد.
ستار بهشتی وبلاگ نویس و کارگر جوانی بود که به دلیل فعالیت در فضای مجازی از سوی پلیس فتا بازداشت شد و در بازداشتگاه تحت فشارهای روانی و فیزیکی جان باخت.
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.