حسام طوسی

Tuesday, July 14, 2015

گزارشگران بدون مرز به سران ایران: روزنامه‌نگاران زندانی را آزاد کنید!



 کریستیان میر، رئیس سازمان گزارشگران بدون مرز در آلمان

سازمان "گزارشگران بدون مرز" آزادی روزنامه‌نگاران زندانی در ایران را خواستار شد. به دنبال احراز شدن توافق هسته‌ای، از جمهوری اسلامی انتظار می‌رود به آزادی عقیده و بیان در کشور احترام بگذارد. 

سازمان "گزارشگران بدون مرز" می‌گوید حال که ایران با قدرت‌های بزرگ به توافق هسته‌ای رسیده است، جامعه بین‌المللی باید از جمهوری اسلامی آزادی فعالان رسانه‌های جمعی را خواستار شود.
سازمان "گزارشگران بدون مرز" روز سه‌شنبه (۱۴ ژوئیه / ۲۳ تیر) با انتشار اطلاعیه‌ای در برلین از جمهوری اسلامی خواست به آزادی عقیده و بیان در کشور احترام بگذارد. این سازمان گفت که نرمش ایران در مذاکرات هسته‌ای نباید این واقعیت را از نظر دور بدارد که از زمان انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۳ وضعیت حقوق بشر در ایران بدتر شده است.
کریستیان میر، مدیر سازمان "گزارشگران بدون مرز" در آلمان، در بیانیه خود گفته است: «سیاستمداران غربی باید از فضای به وجود آمده طی مذاکرات هسته‌ای استفاده کنند. آنها نباید فراموش کنند که رژیم ایران همچنان رژیمی سرکوبگر است که آزادی‌های مدنی را پایمال و صدای منتقدان را بیرحمانه خفه می‌کند.»
به گفته سازمان "گزارشگران بدون مرز"، در دو سال گذشته در ایران حدود صد وبلاگ‌نویس و فعال دنیای مجازی دستگیر و به زندان محکوم شده‌اند. تعدادی از رسانه‌های اپوزیسیون توقیف شده و مسئولان آنها مورد تعقیب قرار گرفته‌اند.
گفته می‌شود که هم‌اکنون ۱۵ روزنامه‌نگار و ۲۶ فعال دنیای مجازی زندانی هستند. پرونده‌ها و دادرسی‌های حقوقی معمولا انگیزه و سرشت سیاسی دارند و مخالفان از داشتن وکیل مدافع محروم هستند.
منبع: دویچه وله

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.