حسام طوسی

Friday, March 6, 2015

فشار بازجوهای سپاه پاسداران به «محمد یوسفی» برای گرفتن اعتراف تلویزیونی

mohamadyousefii

محمد یوسفی، دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تحت فشار بازجوی های سپاه پاسداران برای اخذ اعتراف ساختگی و نمایش آن در صدا و سیما قرار دارد.
وی که در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت (MBA) واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد است، از اواخر دی ماه امسال در بازداشت نیروهای امنیتی سپاه پاسداران به سر می برد.
بنا بر گزارش های رسیده به دانشجونیوز، محمد یوسفی هم اکنون در بند دو الف زیر نظر نیروهای سپاه تحت شکنجه برای اعتراف اجباری نگهداری می شود.
در روزهای گذشته فرماندهى امنیت سایبرى سپاه طى بیانیه اى از بازداشت م-ى ٢٧ ساله و کارشناس کشتى سازى دانشگاه امیرکبیر خبر داده بود.
بیانیه سپاه سایبرى، بازداشت محمد یوسفى را در قالب پروژه موسوم به عنکبوت و مرتبط با فعالیت و مدیریت صفحات فیسبوکى مخالف ارزش های نظام عنوان کرده است.
سپاه پاسداران در بیانیه خود مدعی شده است که محمد یوسفی «در بسیاری از پست‌های ارسالی خود، والاترین ارزش‌ها و مقدسات مذهبی و دینی شیعیان را به تمسخر گرفته» است.
«مدیریت صفحات جعلی (Fake) مرتبط با چندین هنرمند، فوتبالیست و شخصیت‌های بزرگ و ایجاد مزاحمت برای آنها» از دیگر «موارد مجرمانه» این فعال سابق دانشجویی عنوان شده است.
این دانشجوى سابق دانشگاه امیرکبیر (پلى تکنیک تهران)، در سال ٨٨ نیز بازداشت و مدتى در بند ٣۵٠اوین زندانى بود.
در بیانیه سپاه سایبرى به سابقه دستگیرى محمد یوسفى در سال ٨٨ نیز اشاره شده است.
سپاه پاسداران در بیانیه خود آورده است که «متهم سابقه دستگیری توسط نهادهای امنیتی را در برهه فتنه ۸۸ داشته و با اصحاب فتنه ۸۸ ارتباط نزدیکی دارد و در دامن زدن به اغتشاشات اجتماعی پس از فتنه در فضای مجازی نقش بسزایی داشته است.»
محمد یوسفی در اردیبهشت ماه سال ۸۹ پس از ۵ ماه بازداشت از زندان آزاد شده بود.
این فعال جنبش سبز، ۱۶ آذر سال ۸۸، هنگام ورود به دانشگاه امیرکبیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط قاضی صلواتی در دادگاه بدوی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.
وی همزمان با مجید توکلی، دیگر فعال دانشجویی امیرکبیر، بازداشت شد و به خاطر دوستی با وی تحت فشار نیروهای امنیتی قرار گرفت.
شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به دلیل نبود مدارک سرانجام ۴ سال حبس این دانشجو را به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآورد تا وی پس از۱۶۱ روز از زندان آزاد گردد.
دانشجونیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.