حسام طوسی

Saturday, January 24, 2015

محرومیت از ملاقات یک زندانی بهایی بدلیل مکاتبه با مسئولین


بهفر خانجانی، زندانی بهایی زندان مرکزی سمنان پس از ارسال نامه‌ای به دکتر جهانگیری، رئیس سازمان زندانهای کل کشور از مجاری قانونی به دستور سازمان زندانهای استان سمنان ممنوع الملاقات شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بعد از موافقت رئیس زندان و قاضی ناظر برای اعطای مرخصی پایان دوره که منجر به آزادی این زندانی عقیدتی پس از حدود ۴ سال از زندان می‌شد، آقای آسیابی دادستان سمنان و همچنین آقای عرب مدیر کل زندانهای سمنان از صدور دستورالعملی خبر داده‌اند که بر اساس آن این زندانی از مرخصی پایان دوره محروم می‌شود. آقای بهفر خانجانی در واکنش به این موضوع نامه‌ای به دکتر جهانگیری رئیس سازمان زندانهای کل کشور نوشته و دستورالعمل مورد اشاره را نقد کرده و آن را مایه تضییع حقوق قانونی و انسانی خود خوانده بود. دستورالعملی که اساسا صحت وجود آن، جای تردید دارد.
پس از ارسال این نامه آقای خانجانی مورد مواخذه مسئولان زندان سمنان قرار گرفت و به ایشان اعلام شد تا اطلاع ثانونی بعنوان تنبیه از ملاقات با خانواده خود محروم است.
لازم به ذکر است آقای خانجای از بیماری صعب العلاجی رنج می‌برد که مورد تایید پزشکی قانونی نیز قرار گرفته است با اینحال مسئولین زندان حاضر به در نظر گرفتن شرایط ایشان و تحقق برخورداری ایشان از رسیدگی‌های پزشکی نیستند.
بهفر خانجانی به اتهام عضویت در تشکل بهائیت که حکومت ایران آن را غیرقانونی می داند و مشارکت در برنامه‌های مذهبی مانند جلسات دعا و ضیافت نوزده روزه به استناد ماده ۴۹۹ به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است و از اول تیرماه ۱۳۹۰ در زندان مرکزی سمنان محکومیت خود را سپری می‌کند.
منبع:هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.