حسام طوسی

Saturday, September 6, 2014

بازداشت جمعی از دگراندیشان مذهبی (مسیحیان غیر تثلیثی) در اصفهان

.
موج جدیدی از بازداشت نوکیشان مسیحی که از هفته های گذشته از تهران آغاز شده اکنون دامنه آن به برخی از شهرستانها رسیده است. بر اساس گزارشات، نیروهای امنیتی لباس شخصی جمعی از دگر اندیشان مذهبی ( مسیحیان غیر تثلیثی ) ساکن اصفهان که از اعضا ی خانگی جلسات مسیحی محسوب می شدند را بازداشت کردند.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران (محبت نیوز) از اصفهان، پس از دستگیری یکی از فعالان دگر اندیش مذهبی شهر اصفهان با نام "محمد تسلیمی" در روز دوشنبه دهم شهریورماه ۹۳ ( اول سپتامبر 2014)، تعدادی دیگر از اعضای جلسات خانگی مسیحیان غیرتثلیثی اصفهان طی دو روز پی درپی بازداشت و به بند امنیتی زندان دستگرد اصفهان منتقل شدند.
به نقل از منابع خبری محبت نیوز از اصفهان ، در روز سه شنبه ۱۱ شهریور ماه سالجاری نیز نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با یورش به منزل یک زوج به نامهای "حمید رضا برهانی" و "زینب اکبری" پس از بازرسی از منزلشان آنها را نیز بازداشت و به بند ( الف طا ) زندان دستگرد كه در اختیار اداره اطلاعات اصفهان است منتقل نمودند.
این گزارش می افزاید در پی این رویداد ماموران امنیتی فرد دیگری بنام "سپیده مرشدی" از همفکران آنها را نیز بازداشت و به زندان دستگرد منتقل کردند.
همچنین روز دوشنبه ماموران لباس شخصی به خانه یکی دیگر از هم کیشان او به نام خانم "ملوک درویشی ( روحانی)" نیز یورش برده اند، اما با توجه به عدم حضور وی در منزل ماموران امنیتی کلیه ی اثاثیه و لوازم شخصی وی را مورد بازرسی قرار دادند . ماموران لباس شخصی همچنین از خانواده وی خواستند که روز بعد نامبرده خود را به زندان مرکزی اصفهان معرفی کند. در حالیکه از سرانجام این خانم ۶۰ ساله ، خبری توسط گروه های غیرتثلیثی موسوم به "کلیسای ایران" منتشر نشده است، فعالان حقوق بشر در ایران خبر دادند که وی صبح روز سه شنبه یازدهم شهریورماه توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد.
به این ترتیب در مجموع تا کنون پنج نفر از مسیحیان غیرتثلیثی ساکن اصفهان توسط ماموران امنیتی بازداشت شده اند .
منابع آگاه در اصفهان به « محبت نیوز» گفته اند ، محمد تسلیمی 41 ساله و از حدود ده سال قبل به این گروه که نام خود را "کلیسای ایران" می خوانند پیوسته است. ماموران پس از بازداشت وی که به نظر می رسد مسئولیت هماهنگی جلسات این گروه را بر عهده داشته، توانستند به اطلاعات بقیه اعضاء دست یافته و آنها را نیز بازداشت کنند.
محمد تسلیمی متاهل و دو فرزند دختر دارد. او پیش از این نیز در (سال 1389) در جریان موج دیگری از بازداشت ها در اصفهان از سوی اداره اطلاعات آن شهر احضار و به مدت سه ساعت مورد بازجوئی قرار گرفت که سرانجام با سپردن تعهد آزاد گردید . گفته می شود این بار ماموران برای یافتن بقیه اعضای جمع مذکور وی را تحت فشار بسیار قرار داده اند.
لازم به ذکر است مسیحیان غیر تثلیثی پیرو عقاید "ویلیام ماریون برانهام" واعظ معروف آمریکائی در قرن بیستم می باشد که در سال 1965 میلادی از دنیا رفت. این گروه که " برانهامیست" نیز نامیده می شوند ، با تعصب خاصی تعالیم این واعظ را پیروی می کنند . برانهام که در ابتدا یک مسیحی پروتستان پنطیکاستی بود بعدها عقاید ویژه ای ابراز نمود و ادعا می کرد آخرین نبی خدا بر زمین است !


در ایران برانهامیست ها که شامل عده محدودی در شهرهای کرج، رشت و شیراز و اصفهان می باشند، نام گروه و حلقه فكری خود را "كلیسای ایران" نامیدند. این نامگذاری در حالی است که آنها هیچ ارتباطی با كلیساهای ساختمانی و رسمی ایران نداشته و خود را از بدنه کلیساهای مسیحی ایران به طور کامل جدا می دانند. یکی از رهبران این گروه به نام "بهنام ایرانی" با حکم شش سال حبس اکنون در زندان به سر می برد و دوران محکومیت پنج ساله خود را می گذراند.
منبع: محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.