حسام طوسی

Saturday, September 20, 2014

بازداشت گسترده دراویش در اطراف ساختمان دادستانی تهران

 تعدادی از دراویش گنابادی که قصد تجمع مقابل دادستانی تهران را داشته‌اند در ساعات ابتدایی صبح امروز در شنبه ۲۹ شهریور در نزدیکی دادستانی بازداشت شده‌اند. بازداشت این افراد در حالی صورت گرفته است که تجمع ایشان قرار بود ساعت ۱۱ ظهر امروز آغاز شود. زنان درویش معترض به تضییع حقوق پیروان عرفان و تصوف، مورد یورش و ضرب و شتم شدید ماموران انتظامی و امنیتی قرار گرفته‌اند.
به گزارش هرانا به نقل از مجذوبان نور، تعدادی از دراویش گنابادی که قصد تجمع مقابل دادستانی تهران را داشته‌اند در ساعات ابتدایی صبح امروز در شنبه ۲۹ شهریور در نزدیکی دادستانی بازداشت شده‌اند.
جمعی از دراویش گنابادی در قالب کمپینی به نام کوچ دراویش گنابادی از ایران به زندان اوین چندی پیش اعلام کرده بودند در اعتراض به سنگینی نگاه امنیتی به پیروان طریقت و عرفان با وکلای زندانی خود هم صدا شده و از طریق تجمع با چشم‌ها و دست‌های بسته در مقابل دادستانی، خواهان بازداشت و زندانی شدن تمامی دراویش عضو این کمپین توسط عوامل قضایی خواهند شد.
بازداشت این افراد در حالی صورت گرفته است که تجمع ایشان قرار بود ساعت ۱۱ ظهر امروز آغاز شود.
یادآور می‌شود خانواده‌های دراویش زندانی نیز در خبری اعلام کرده بودند امروز برای درخواست مجوز آخرین ملاقات با زندانیانشان که خطر مرگ ناشی از اعتصاب غذا آن‌ها را تهدید می‌کند، مقابل دادستانی حضور خواهند یافت.
همچنین ماموران انتظامی و امنیتی مقارن ظهر امروز شنبه ۲۹ شهریور تعدادی از زنان درویش را در خیابان بهشت تهران مورد یورش قرار داده و در کوچه معراج آن خیابان که محل حسینیه دراویش گنابادی است، زیر ضربات پیاپی مشت و لگد و باتوم گرفته اندبه طوری که از تماس‌های تلفنی برقرار شده فقط صدای جیغ و فریاد به گوش می‌رسد.
این زنان که غالبا با فرزندانشان در محل حاضر بوده‌اند تصمیم داشتند با دست‌ها و چشم‌های بسته، برای احقاق حقوق از دست رفته اهل عرفان به سمت ساختمان دادستانی گسیل شوند.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.