حسام طوسی

Saturday, September 20, 2014

ممانعت دادستانی از اعزام محمد سیف‌زاده به بیمارستان


 مسئولان دادستانی با وجود تایید بیماری‌های سید محمد سیف‌زاده از سوی پزشکی قانونی، مانع از اعزام وی به بیمارستان شده‌اند.
به گزارش هرانا به نقل از کلمه، با وجود مراجعه و درخواست خانواده این زندانی سیاسی، مقام‌های قضایی از اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان ممانعت کرده‌اند.
این درحالی است که براساس گواهی پزشکی قانونی، دکتر سیف‌زاده از چندین بیماری رنج می‌برد و تا پیش از این، وی برای درمان بیماری‌هایش به صورت ادواری به مراکز پزشکی خارج از زندان اعزام می‌شد.
سیف‌زاده، وکیل دادگستری و عضو ارشد کانون مدافعان حقوق بشر است که به علت برخورد اعتراضی و شرکت نکردن در محاکمات غیر قانونی دادگاه انقلاب، در حکمی جدید به شش سال حبس محکوم شده است.
او که در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس است، دادسرا و دادگاه انقلاب را به دلیل عدم رعایت تشریفات قانونی و عدم استقلال به رسمیت نشناخت و در جلسات آن شرکت نکرد که این برخورد موجب خشم مسئولان قضایی و تبعید این زندانی بیمار به زندان رجایی‌شهر شد.
حالا مسئولان دادستانی در پاسخ به پیگیری‌های خانواده این وکیل زندانی گفته‌اند که دیگر مجوزی برای اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان صادر نخواهد شد.
محمد سیف‌زاده از بیماری‌های کلیه، کولیت روده، کبد و ستون فقرات رنج می‌برد و تامین نشدن نیازهای پزشکی و تغذیه‌ای در زندان رجایی شهر کرج، وضعیت جسمی این زندانی سیاسی را حاد کرده است.
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.