حسام طوسی

Wednesday, September 24, 2014

برگزاری مراسم نیایشی درمقابل کاخ سفید؛ توجه بیشتر بر آزادی کشیش سعید عابدینی

.
به گزارش «محبت نیوز» به نقل از منابع خبری مسیحی ، مراسم نيايشي همزمان با دومين سالگرد بازداشت کشیش سعيد عابديني و با تمركز بر موضوع آزار و اذيت مسيحيان در ٤٩٣ شهر در ٣٣ كشور جهان برگزار خواهد شد.
اين مراسم عبادی و نيايشي روز پنجشنبه برگزار مي شود.
کشیش سعيد عابديني در زندان هاي جمهوری اسلامی در معرض شكنجه هاي روحی و جسمی ، عدم دسترسی به پزشک سوتغذيه و تهدید قرار دارد. مواردي كه دولت اسلامي عراق و شام بر عليه مسيحيان عراق اجرا مي كند.
نوکیش مسیحی سعید عابدینی شهروند ایرانی-آمریکایی در اوایل مهر ماه سال ۹۱ پس از بازگشت به ایران به اتهام تشکیل و راه‌اندازی کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت ملی دستگیر و از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد که در نتیجه اعتراض به این رای، پرونده وی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع و این شعبه نیز رای دادگاه بدوی را تایید کرد.
تا كنون چندين كمپين جهاني اقداماتی براي آزادي این کشیش در بند انجام داده اند.این کمپین ها برعلیه زندانی شدن کشیش سعید عابدینی و سایر قربانیان نقض حقوق بشر در کشور اسلامی به این امید برگزار شده است که توجه بسیاری از رهبران سراسر جهان را به این موضوع جلب کنند. 
در سال‌های گذشته درپی بازداشت و بازجویی تعداد بسیاری از اقلیت‌های دینی در ایران ، بار‌ها کشورهای غربی، نهادهای بین‌المللی و مدافع حقوق بشر، ایران را به نقض حقوق پیروان مذاهب دیگر متهم کرده‌اند.
به گزارش کمیسیون بین‌المللی دوحزبی آزادی دینی آمریکا، آزادی دینی در خاورمیانه محدود است؛ این گزارش ایران را در میان این کشورها حائز شرایط نامناسب برای مسیحیان بویژه نوکیشان مسیحی دانسته است.
کشیش سعید عابدینی که پس از بازداشت و همچنین مدتی از محکومیت خود را در زندان اوین گذرانده بود در آبانماه سال گذشته مسئولین اوین بدون اعلام قبلی و ذکر دلیل، اقدام به انتقال وی از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج نمودند.
نغمه عابدینی همسر کشیش مسیحی در بند معتقد است، سعید با اينكه زمان و دوران سختي را سپري مي كند اما اين را يك موهبت الهي قلمداد مي كند. وی می گوید: "سعيد به جايي رفته است كه انسان هايي نيازمند نجات وجود دارند. سعيد در زندان شاهد بوده است كه چندين نفر قلب خود را به مسيح داده اند و اين لحظات و اتفاقات بسيار گرانبهاست."
نغمه افزود؛" اين حقايق زندگي من را متحول كرده است، اين حق را به خود مي دهم كه از جانب بخش خاموش جامعه ايران، مسيحيان، يهوديان، بهائي ها و كساني كه تنها به دليل اعتقادشان زنداني شده اند سخن بگويم."
منبع: محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.