حسام طوسی

Wednesday, September 24, 2014

پلیس فتا فردی را به اتهام رابطه با همجنس دستگیر کرد


 محمد قاسملو، رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی، از دستگیری یک همجنس‌گرا در این منطقه خبر داد. به گزارش قاسملو این فرد که ساکن منطقه آذربایجان شرقی است از طریق شبکه‌های اجتماعی دوست‌یابی می‌کرده است.
به گزارش هرانا به نقل از فارس نیوز؛ جوانی به دلیل گذاشتن شماره تلفن همراه‌اش در پروفایل شخصی خود در فیس‌بوک برای پیدا کردن شریک جنسی همجنس، دستگیر شده است.
محمد قاسملو در جمع خبرنگاران گفته است که این جوان اعتراف کرده است که از پروفایل فیس‌بوک اطلاع نداشته و از یکی از دوستانش خواسته تا شماره وی را در پروفایل خود منتشر کند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: “مدیر پروفایل مذکور شناسایی و در تحقیقات، این فرد اعلام کرد که با چندین پسر تجربه غیراخلاقی داشته و به دلیل «بیماری جسمی و روانی» که دارد، به طور ناخودآگاه به سمت همجنس‌گرایی کشیده شده است.”
پلیس «فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران» (فتا) نوعی پلیس سایبری است که سازمان تخصصی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با جرائم اینترنتی است. از جمله این جرائم در ایران پورنوگرافی و موارد «منافی اخلاق» است که تعریفی کلی برای انواع روابط جنسی در فضای اینترنت است.
محمد قاسملو به خبرنگاران گفته است که نیروهای پلیس سایبری، هنگام «رصد و پایش فضای مجازی» به این پروفایل فیس‌بوکی برخورده‌اند که در آن شماره تلفنی برای دوست‌یابی ثبت شده بود. این پلیس صاحب تلفن همراه را شناسایی و دستگیر کرده و در هنگام دستگیری «آلات و ادوات ارتباطات» کشف و برای تحقیقات به این پلیس انتقال یافت.
این اولین بار است که پلیس فتا به طور رسمی رصد فضاهای مجازی برای یافتن دگرباشان جنسی را مطرح می‌کند. در ۱۸ مهر ۱۳۹۲ سایتی متعلق به سپاه پاسداران در کرمانشاه، اعلام کرد که: «یک شبکه چند ده نفری همجنس‌بازی و شیطان‌پرستی در شهر کرمانشاه متلاشی شد». در خبر مربوط به وب‌سایت سپاه نبی اکرم، شاخه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در استان کرمانشاه آمده بود که این ارگان به طور آشکارا جمعیت همجنسگرایان این شهر را رصد می‌کرده است و اینکه جمعیت دستگیرشده چندین ماه توسط نیروهای امنیتی زیر نظر و مراقبت بوده‌اند.
افراد همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا و تراجنسیتی در بیشتر کشورهای جهان آزادانه از فضای شبکه‌های اجتماعی برای دوست‌یابی و یا بسیج شدن برای کمپین‌های حق‌خواهی استفاده می‌کنند.
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.