حسام طوسی

Monday, September 15, 2014

پلیس ماکو طی یورش به یک مرکز پیشگیری از بارداری، پزشک و رئیس مرکز را بازداشت کرد

 ماموران نیروی انتظامی شهر ماکو با یورش به یک «مرکز پیشگیری  از بارداری» در این شهر، پس از پلمب این مرکز، «امیر تقی پور آغجه»، پزشک و رئیس این مرکز را بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل کردند.
بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، روز چهارشنبه 19 شهریورماه 1393،  دکتر “امیر تقی پور آغجه” پیش از این اعلام کرده بود که  تاکید رهبر جمهوری اسلامی ایران بر افزایش جمعیت و به دنبال آن مصوبه مجلس شورای اسلامی، مبنی بر ممنوعیت «وازکتومی و توبکتومی»، مخالف عرف و قوانین پزشکی بوده و وی به علت سوگند پزشکی که یاد کرده است، نمی تواند به این دستور عمل کند.
پیشتر به دنبال تاکید رهبر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر افزایش جمعیت، نمایندگان مجلس با 106رای موافق، 72رای مخالف و هشت رای ممتنع – از مجموع 207 نماینده حاضر؛  به «کلیات»  کلیات طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب جزئیات آن، کلیه اقدامات راجع به سقط جنین، عقیم سازی، وازکتومی، توبکتومی و هرگونه تبلیغات راجع به تحدید موالید در کاهش فرزندآوری ممنوع است و افراد متخلف به دو تا پنج سال زندانی محکوم می شوند.

پس از تصویب کلیات،  این طرح برای آنچه که محمد ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس، ارتقا و اصلاح می خواند، به کمیسیون مربوطه در مجلس جهت اصلاح، ارجاع شد.Waziktomi-510x330
اما بر اساس تارنمای محلی «نیسان نیوز»، نیروی انتظامی شهر ماکو بر اساس طرحی که تا به امروز ابلاغیه ای برای  اجرایی نداشته است، اقدام به پلمب این مرکز «پیشگیری از بارداری» و بازداشت پزشک مسئول آن کرده است.

منابع محلی از این شهر گزارش داده اند که علی‌رغم پیگیری خانواده‌ دکتر “امیر تقی پور آغجه”، تاکنون از وضعیت و محل نگه‌داری این پزشک، اطلاعی در دست نیست.
منبع:فعالان در تبعید

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.