حسام طوسی

Wednesday, August 13, 2014

دستگیری گروهی از فعالان عرب در اهواز

روز یکشنبه مورخ ۱۹ مردادماه ساعت ۵ صبح نیروهای اطلاعاتی عده‌ای از فعالان عرب شهر اهواز را در کوی علوی (حی الثوره) این شهر دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، درپی مشارکت در مراسم دیدار و تبریک عید فطر به خانواده‌های فعالان سیاسی جان باخته و نیز خانواده‌های زندانیان سیاسی عرب، چندین تن از فعالان عرب در شهر اهواز بازداشت شدند. در مراسم مورد اشاره که مرتبط با بازداشت این شهروندان است همچون سالهای قبل تعدادی از فعالان و شهروندان عرب بصورت دسته جمعی و با هدف حمایت و همدلی با خانواده‌های زندانیان و جان باختگان سیاسی به دیدار آنان در مناطق ملاشیه، کوت عبدالله، کوی علوی و دیگر محله‌های عمدتا عرب نشین اهواز رفتند.
در پی این مراسم و پس از گذشت ۱۳ روز از عیدفطر بعنوان مبدا زمانی این برنامه، روز یکشنه مورخ ۱۹ مردادماه، در ساعت ۵ صبح تعدادی از فعالان عرب توسط نیروهای امنیتی در منازل شخصی خود بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شدند، تاکنون هویت ۵ تن از بازداشت شدگان برای این خبرگزاری محرز شده است، هر چند گزارشات دریافتی تعداد بازداشت شدگان را بیش از این ذکر می‌کند.
محمد بترانی به همراه دو تن از برادران خود همچنین عباس سواری و محمد صیاحی هویت این بازداشت شدگان اعلام می‌شود که در این میان آقای صیاحی سابقه چندین بازداشت پیش از این را دارد.
لازم به یادآوری است پیش از این نیز در روز ۷ مردادماه، مصادف با عید فطر و برنامه جمعی دیدار با خانواده جانباختگان و زندانیان سیاسی عرب، آقای اسد صالحی بازداشت و طی روزهای اخیر به زندان سپیدار اهواز منتقل شده است.
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.