حسام طوسی

Sunday, August 24, 2014

بازداشت و انتقال افشین شهبازی به زندان مرکزی تبریز


 افشین شهبازی فعال دانشجویی پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام تبریز بازداشت و برای سپری کردن باقیمانده محکومیت خود به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز جاری یک‌شنبه ۲ مرداد ماه افشین شهبازی فعال دانشجویی آذربایجانی پس از مراجعه به اجرای احکام دادگاه انقلاب بازداشت و برای سپری کردن باقیمانده محکومیت خود به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.
یکی از نزدیکان این فعال دانشجویی به گزارشگر هرانا گفت: «افشین شهبازی عصر روز جاری از زندان باخانواده‌اش تماس گرفته و اعلام کرده که در بند قرنطینه زندان تبریز بسر می‌برد.»
افشین شهبازی به همراه ابراهیم رشیدی (ساوالان) روز ۳ بهمن ۹۰ در منزل دانشجویی خود در تبریز از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شد.
وی پس از تحمل ۵۱ روز بازداشت در اداره اطلاعات تبریز به زندان این شهر انتقال و ۱۰ خرداد ۹۱ پس از ۴ ماه و ۷ روز بازداشت موقت با قرار وثیقه ۲۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.
افشین شهبازی در خرداد ماه ۹۱ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری و ۶ ماه حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شده و این حکم عینا از سوی شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به تایید رسید.
وی پیش‌تر چندین بار بدلیل فعالیت‌های مدنی و هویت طلبانه بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته بود.
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.