حسام طوسی

Sunday, August 24, 2014

محمد خطیبی در پی فعالیت فیس بوکی به ۶ ماه زندان محکوم شد


محمد رهنمای خطیبی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروههای قومیت گرا، در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز محاکمه و به ۶ ماه زندان محکوم شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد رهنمای خطیبی روز سه شنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۳ به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروههای قومیت گرا از طریق درج مطالب با مضمون مخالف نظام در فضای مجازی (فیس بوک)، در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر محاکمه و به شش ماه حبس محکوم گردید.
گفتنی است محمد خطیبی، فعال مدنی آذربایجانی می‌باشد که پیش‌تر در جریان اعتراض به خشکاندن دریاچه اورمیه در ۱۳ فروردین۹۰ نیز بازداشت و در تیرماه‌‌ همان سال در شعبه ۱۰۴ جزائی تبریز محاکمه گردید.
همچنین در تیر ماه ۹۱ و همزمان با دستگیری‌های گسترده فعالین مدنی شهرستان سراب، مامورین امنیتی با ورود به منزل محمد خطیبی٬ خانه وی را مورد تفتیش قرار داده اما موفق به دستگیری وی نشده بودند.
همچنین وی در دی ماه ۹۱ به اتهام تبلیغ علیه نظام بعلت همکاری با نشریات سوسما و آغری بازداشت و به اداره اطلاعات این شهر منتقل و پس از تحمل یک ماه بازداشت، بهمن ماه‌‌ همان سال به قید وثیقه ۵۰۰ میلیون ریالی از زندان مرکزی تبریز آزاد گردیده بود.
IMG2
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.