حسام طوسی

Friday, August 8, 2014

حکم سه سال حبس برای تنها متهم پرونده شکنجه و قتل ستار بهشتی

satar
تنها متهم پرونده شکنجه و قتل ستار بهشتی به سه سال حبس، دو سال تبعید و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
حکم اکبر تقی زاده، بازجوی نیروی انتظامی و تنها متهم پرونده شکنجه و قتل ستار بهشتی، در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه جزایی تهران صادر شده و در شعبه ۱۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران مورد تایید قرار گرفته است.
گفتنی است مرگ ستار بهشتی از سوی مراجع قضایی «قتل شبه عمد» تشخیص داده شده است و خانواده ستاربهشتی به عنوان ولی دم، رسیدگی دادگاه با این عنوان اتهامی را قبول ندارند و می گویند که قاتل ستار بهشتی در حضور بازپرس پرونده، آقای شهریاری و وکیل قانونی ستار، به شکنجه و قتل ستار اعتراف کرده است.
خانواده ستاربهشتی اعتقاد دارند با توجه به اقرار صریح متهم نزد بازپرس پرونده، گزارش صریح پزشکی قانونی مبنی بر شکنجه و وجود آثار خون ریزی داخلی در چندین نقطه بدن ستاربهشتی و همچنین حضور خانواده در آن دادگاه به همراه وکیل قانونی، رسیدگی به این پرونده با عنوان اتهامی«قتل شبه عمد» محلی از اعراب ندارد و بازجو باید با عنوان اتهامی«قتل عمد» محاکمه و به مجازات مصرح در قانون محکوم شود.
قوه قضاییه در حالی  با صدور این حکم پرونده شکنجه و قتل ستار بهشتی را مختومه اعلام کرده که هیچ یک از زندانیان بند ۳۵۰ اوین که شاهد شکنجه وی بودند، برای ادای شهادت به این دادگاه احضار نشده اند.
«ستار بهشتی» وبلاگ‌نویس رباط‌کریمی نهم آبان سال ۱۳۹۱ توسط پلیس «فتا» دستگیر شد و چهار روز بعد دادستان کل کشور خبر فوت او را تایید کرد. وی ۱۸ آبان در بهشت‌ زهرای رباط‌ کریم، به خاک سپرده شد.
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.