حسام طوسی

Wednesday, August 13, 2014

موج جدید مهاجرت اجباری مسیحیان از ایران

.
به گزارش « محبت نیوز» بر اساس گزارشی که شبکه خبری «فاکس‌نیوز» روز دوشنبه ۱۱ اوت منتشر کرد، دور جدید دستگیری‌ها، مسیحیان جنبش «کلیساهای خانگی» و به‌خصوص رهبران این جنبش را هدف قرار داده و این عملیات به فرار نوکیشان مسیحی به ویژه به صوفیه پایتخت بلغارستان و در خواست پناهندگی از کشورهای اروپایی انجامیده است.
به نقل از زمانه، نیکلای چیرپانلیف، رئیس آژانس دولتی پناهجویان دولت بلغارستان، به فاکس‌نیوز گفته که جامعه مسیحیان ایرانی در صوفیه، پایتخت این کشور رو به افزایش گذاشته است.
او افزوده است: «اکنون ۱۰۰ تا ۲۰۰ پناهجوی ایرانی اینجا هستند. آنها به خاطر حکومت مذهبی موجود در ایران در حال فرارند، زیرا در ایران به خاطر دین‌شان تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.»
جنبش کلیساهای خانگی پس از استقرار دولت جمهوری اسلامی و به طور خاص از سوی مسیحیان نوکیش به راه افتاده است. بسیاری از آنان پس از تغییر دین خود از اسلام به مسیحیت، تحت تعقیب قضائی از سوی حکومت ایران هستند.
بنا به آخرین آمار اعلام‌شده از سوی سازمان ملل، اکنون دست‌کم ۴۹ مسیحی به خاطر باور دینی خود در زندان‌های ایران محبوس هستند.
نگرانی از گسترش روز افزون مسحیت در بین ایرانیان آنچنان بالا گرفته است که بسیاری از مراجع صاحب نام جمهوری اسلامی بارها از این وضع شکایت کرده اند و به هم لباسان خود هشدار داده اند که آمار گرایش به مسیحیت در بین جوانان حتی در شهر مذهبی نگران کننده است.
در حالی كه برخی از سایت های خبری مذهبی وابسته به حکومت ایران با درج اخبار کذب در حال تخریب آئین مسیحیت و اتهام ناروا به کشیشان و خادمین کلیساها در ایران هستند، با اینحال موج بیداری و افزایش گرایش به مسیحیت در شهرهای ایران رو به گسترش می باشد.
نگرانی از ترویج و گسترش كلیساهای خانگی در افکار و اظهارات سید علی خامنه ایرهبر جمهوری اسلامی نیز تاثیر گذاشته است آنچنان که چندی پیش در سفر خود به شهر قم مجبور شد تا در بین اظهارات خود دست به اعترافات ناخواسته بزند و از تصمیم نظام مبنی بر برخورد با عرفان‌های بدلی، عرفان‌های کاذب و مسیحیت خانگی یاد کند.
از سال ۲۰۱۱ اعمال فشار و محدودیت بر کلیساهای رسمی در داخل ایران به شکل جدی‌تری آغاز و همچنان ادامه دارد. دولت و مقامات امنیتی جمهوری اسلامی برای توقف دسترسی نوکیشان مسیحی ایرانی به مراسم عبادتی مسیحی تاکنون اقدام بهتعطیلی و بستن بسیاری از کلیساهای فارسی زبان در تهران و شهرستانها نمودند،کلیسای فارسی زبان جماعت ربانی مرکز که بزرگترین کلیسای فارسی زبان تهران بود بدستور مقامات امنیتی در هیاهوی انتخابات ریاست جمهوری درهای خود را به روی فارسی زبانان بست.
اما با تمامی این فشارها و محدودیت ها «استقبال از برنامه های تلویزیونی مسیحی، استفاده وسیع از وب سایت های مربوط به ترویج مسیحیت و تماس های تلفنی که ایرانیان از داخل کشور با این رسانه ها برقرارمی کنند، بخصوص از شهرهای مذهبی ایران همگی نشان دهنده تشدید استقبال مردم در گرویدن به آئین مسیحیت است.»
منبع: محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.