حسام طوسی

Friday, August 15, 2014

کشیش زندانی در ایران توسط اعضای «داعش» به «مرگ» تهدید شد

.
گروهی از زندانیان سنی که خود را هم‌صف با دولت اسلامی (عراق و شام)، «داعش»، نامیده‌اند، کشیش آمریکایی ایرانی‌تبار، سعید عابدینی را به مرگ‌ تهدید کرده‌اند.

به گزارش « محبت نیوز» نغمه عابدینی، همسر کشیش آمریکایی ایرانی‌تبار، سعید عابدینی که در ایران در زندان است، به خبرگزاری رویترز گفته است که همسرش از سوی زندانیانی که خود را هم‌قطاران «داعش» نامیده‌اند، تهدید به مرگ شده است.

به گزارش رادیو اروپای آزاد ، خانم عابدینی، ۲۳ مرداد به خبرگزاری رویترز گفت علاوه بر نبود مراقبت‌های بهداشتی و مشکلات غذایی، هم‌بندان همسرش گفته‌اند گروهی از زندانیان سنی که خود را هم‌صف با دولت اسلامی (عراق و شام)، «داعش»، نامیده‌اند، او را به مرگ‌ تهدید کرده‌اند.

رویترز می‌گوید مشخص نیست این زندانیان عراقی هستند یا ایرانی.

سعید عابدینی، کشیشی تبشیری ۳۴ ساله، شهروند آمریکا و از تبار ایرانی‌ست؛ او در سفری به ایران به اتهام «راه‌اندازی کلیساهای خانگی» و «اقدام علیه امنیت ملی» به هشت سال زندان محکوم شده است.

خانواده آقای عابدینی می‌گویند که او برای «دیدار با خانواده و تاسیس یک پرورشگاه» به ایران رفته بود و هدف دیگری از سفر خود نداشت.

سعید عابدینی «تهدیدی» را که از آن مطلع شده به مادرش که برای ملاقات او به زندان رجایی‌شهر رفته بود، گفته است.

نغمه عابدینی به رویترز می‌گوید همسرش «پیشتر نیز به خاطر تغییر دین به مسیحیت هدف تهدید قرار گرفته بود. ما اکنون متوجه شده‌ایم که اعضای زندانی «داعش» نیز گفته‌اند، او هدف شماره یک آنهاست».

به گفته خانم عابدینی، همسرش در «بخشی مشترک ولی بندی جدا» از کسانی که «اعضای دولت اسلامی» نامیده، نگهداری می‌شود. به گفته او سعید عابدینی می‌ترسد اتاق خود را برای پیوستن به زندانیان دیگر برای هواخوری ترک کند.

نغمه عابدینی در عین حال گفته است فرزندان این زوج یک ویدئو برای باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، تهیه کرده‌اند که در آن از اوباما می‌خواهند پدرشان را سالم به خانه بازگرداند.

رئیس جمهوری آمریکا طی سخنانی در بهمن ماه سال گذشته خواستار آزادی سعید عابدینی شده بود. مقام‌های آمریکایی بارها از حکومت ایران خواسته‌اند سعید عابدینی، و همینطور امیر میرزایی حکمتی، دیگر شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار که در ایران به اتهام جاسوسی در زندان است، را آزاد کند.

به گزارش صدای امریکا، وزارت امور خارجه ایالات متحده، در آخرین گزارش سالانه خود در مورد وضعیت آزادی‌های مذهبی در کشورهای مختلف جهان که اوایل مرداد ماه منتشر کرد، با اشاره به تشدید محدودیت‌ها علیه اقلیتهای مذهبی در ایران، اعلام کرد ایران سعید عابدینی را صرفن به دلیل باورهای دینی او به حبس محکوم کرده است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا، در این گزارش، مجددن تاکید کرد که واشنگتن به تلاش خود برای آزادی او ادامه خواهد داد.

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در همان روز در سخنانی در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در تشریح گفتگوهای هسته‌ای با ایران و در واکنش به اظهارات کسانی که خواستار گفتگو درباره حقوق بشر در ایران در این گفتگوها هستند، گفت «در صورت نیاز ما هیچ ابایی از افزایش فشار بر ایران نخواهیم داشت، خواه در ارتباط با وضعیت بد حقوق بشر و حمایت از تروریسم، خواه دشمنی با اسرائیل و یا زندانی کردن فعالان سیاسی.»

خانم شرمن در ادامه افزود «ما به ایران فشار می‌آوریم تا دو شهروند آمریکایی، امیررضا حکمتی و سعید عابدینی را آزاد کند و همچنین در یافتن رابرت لوینسون که از سال ۲۰۰۷ ناپدید شده است، به ما کمک کند.»

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.