حسام طوسی

Wednesday, August 13, 2014

سیدجمال حسینی درخاک«آرام» گرفت

IMG_5091
مراسم خاکسپاری و بزرگداشت سیدجمال حسینی، عضو بنیان‌گذار«مجموعه فعالان حقوق بشردرایران» و«سردبیرخبرگزاری هرانا» درشهر«نوشهیر» کشور ترکیه با حضورجمعی از دوستان، همکاران وخانواده آن زنده یاد برگزار شد.
به گزارش سحام به نقل از هرانا، این مراسم روزدوشنبه، مورخ ۲۰ مردادماه(۱۱آگوست) ساعت۹ صبح با تجمع درمقابل پارک گل باغچه شهر نوشهیرآغاز و سپس حاضرین، راهی قبرستان اصلی شهر برای اجرای مراسم تدفین شدند. خاکسپاری زنده یاد حسینی که به‌صورت«امانی» در خاک ترکیه صورت گرفته است، با ادای احترام جمع حاضر و بستگان وی به‌خصوص با قراردادن شاخه‌های گل بر مزارش همراه شد.
پس از پایان خاکسپاری، مراسم بزرگداشت درسالن همایش«هتل ددمان» شهر نوشهیر برگزار شد. دراین مراسم«بهروزجاوید تهرانی»، دوست وهمکار«جمال حسینی»، که مدیریت برنامه را برعهده داشت، با ایراد سخنانی کوتاه یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی داشت.
«جاوید تهرانی» سخنان خود را با ارایه بیوگرافی حسینی آغاز کرد. وی در بخشی ازسخنان خود اظهار داشت:«… جمال یک رهرو نبود، او درواقع راهبر وآغاز کننده بسیاری از فعالیت‌هایی بود که بعضا در تاریخ معاصرسازمان‌های مدافع حقوق بشرایران، بی‌سابقه بود. جمال چیزی به نام زندگی شخصی را فراموش کرده بود، او زندگی‌اش را در رابطه با کارش وقف کرده بود…».
IMG_5168
یکی از خواهران زنده یاد جمال حسینی، به نمایندگی از خانواده اش، سخنران بعدی مراسم بود که با قرائت پیام خانواده، ازحضار و تمام کسانی که برای خاطر تسلای بازماندگان، تلاشی کرده‌اند تشکر کرد. او در پی حضور پرشور هموطنان دراین مراسم گفت:«فکر می‌کردیم برادرم را درغریبی باید به خاک بسپاریم، اما شما باحضورتان به ما نشان دادید جمال غریب نیست.»
IMG_5179
«سام محمودی سرابی» درادامه برنامه با تسلیت به بازماندگان به ایراد سخنانی پرداخت و یاد جمال حسینی را گرامی داشت.


IMG_5180
سپس متن پیام آقای فرازصانعی، «محقق» در بخش ایران سازمان دیده‌بان حقوق بشر، که حاوی خاطره‌ای از زنده یاد حسینی و تجلیل از ویژگی‌های شخصی ایشان بود، توسط «ناهید فرهاد» عضو مجموعه فعالین حقوق بشر برای حضار قرائت شد.
IMG_5184
این مراسم با اجرای قطعه تار توسط «صادق آزمند» ادامه یافت.
IMG_3794
در ادامه این بزرگداشت، «مصطفی رحمانی» دوست نزدیک وعضو مجموعه فعالان حقوق بشر،
IMG_3845
«بابک اجلالی» دوست سیدجمال حسینی و روزنامه نگار،
IMG_3852
«سوگند علیخواه» روزنامه نگار و
IMG_5197
«علی عجمی» زندانی سیاسی سابق، با قرائت پیام تسلیت واشعاری یاد و خاطره وی را گرامی داشتند.
IMG_3878
در انتهای این مراسم، «اطلاعیه تکمیلی درباره درگذشت پرابهام سید جمال حسینی» که از سوی «دبیرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر درایران» صادر شده بود، توسط «بهروزجاوید تهرانی» قرائت شد.
این مراسم همراه با قرائت اشعار، خاطرات و نامه‌های ارسالی نهادها و سایرهموطنان همراه بود. همچنین کلیپی از زندگی آن مرحوم برای حضار به نمایش درآمد.
IMG_3875
«سیمین روزگرد» همسر سیدجمال حسینی هم یاد و خاطره همسرش را گرامی داشت و از حاضران بابت برگزاری مراسم شکوهمند ختم همسرش تشکر و قدردانی کرد.
unnamed (2)
مراسم خاکسپاری و بزرگداشت زنده یاد سیدجمال حسینی درساعت ۴ بعدازظهر پایان یافت.
در زیر گزارش تصویری اختصاصی سحام را از این مراسم را مشاهده می کنید.
IMG_5064
IMG_3289
IMG_4261
IMG_3320
IMG_3288
IMG_4280
IMG_3560
IMG_3446
IMG_3425
unnamed
IMG_3545
IMG_5065

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.