حسام طوسی

Thursday, August 21, 2014

زندانی مسیحی فرشید فتحی، به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت

.
 کشیش فرشید فتحی بنا به دلایل نامعلومی از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز» ، فرشید فتحی، نوکیش مسیحی و از رهبران کلیساهای خانگی صبح روز سه شنبه 28 مرداد ماه سالجاری،  از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت.
تاکنون خبر و گزارشی از علت انتقال این زندانی مسیحی به زندان رجایی شهر کرج منتشر نشده است.
کشیش فرشید فتحی  متولد ۱۳۵۸ ( ۱۹۷۹میلادی) در دادگاه انقلاب اسلامی  به  اتهام « بر عهده داشتن سمت مسئول ارشد سازمان های خارجی در ایران و تهیه وجه مالی برای این سازمان ها» به شش سال زندان محکوم شد. اتهامی که همانند دیگر پرونده های مسیحیان با زبان سیاسی بیان شده است در حالی که وی تنها بخاطر ایمان به مسیحیت دستگیر شد.
زندانی مسیحی "فرشید فتحی" ، در روز یكشنبه ۵ دی ماه ۱۳۸۹ ( ۲۶ دسامبر ۲۰۱۰) در آستانه سال نو میلادی در یورشی گسترده و از پیش تعیین شده توسط ماموران امنیتی بازداشت شد در پی این حادثه نیز شمار بسیاری از شهروندان مسیحی و از اعضا کلیساهای خانگی در تهران و برخی شهرستانها نیز بازداشت شدند.
پیش از این کشیش سعید عابدینی شهروند ایرانی-آمریکایی که از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده است، از سوی مسئولین زندان اوین بدون اعلام قبلی و ذکر دلیل، از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت.
زندان رجایی شهر کرج بعنوان یکی از پرخطرترین زندان های ایران، بصورت تبعیدگاه محل نگهداری بسیاری از زندانیان عقیدتی و سیاسی است. این زندان در سایه ی خودسری مسولان و مدیریت آن همواره شاهد موارد متعددی از شکنجه، تجاوز، قتل و سایر موارد نقض حقوق بشر بوده است.
با توجه به این نكته كه در حال حاظر شماری از زندانیان مسیحی در تهران و شهرستانها هم اكنون بدون هیچ دلیلی در زندان ها می باشند، وضعیت نامعلوم  این افراد موجی از نگرانی را در میان خانواده و سازمانهای فعال حقوق بشر در ایران موجب شده است .
موضوع زندانیان مسیحی و عقیدتی در ایران اکنون فقط مسئله خانواده های آنان نیست، امروزه این مصائب  به مسئله كلیسای ایران و به موضوعی برای دعا در دوران جفای كلیسا تبدیل شده است كه همه ایمانداران مسیحی از سراسر جهان در آن سهیم و شریك هستند.
منبع: محبت نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.