حسام طوسی

Monday, July 14, 2014

محمدامین آگوشی به سلول انفرادی منتقل شد


 محمدامین آگوشی از روز سه‌شنبه دست به اعتصاب غذا زده و به سلول‌های انفرادی زندان مرکزی زاهدان منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد امین آگوشی معلم بازنشسته ۵۴ ساله و اهل پیرانشهر از روز سه‌شنبه ۱۷ تیر ماه در زندان مرکزی زاهدان دست به اعتصاب غذا زده و در پی آن روز شنبه ۲۱ تیر ماه به سلول انفرادی منتقل شده است.
وی که به تازگی همسر خود را از دست داده در اعتراض به بی‌سرپرست ماندن دو فرزند صغیر خود و همچنین وجود تبعیض بین زندانیان عادی و سیاسی و اینکه زندانیان سیاسی از حق استفاده از مرخصی و رای باز (مرخصی در قبال کار در زندان) محروم می‌باشند، دست به اعتصاب غذا زده است.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «محمدامین آگوشی در یک سلول ۲*۱. ۵ متر نگهداری می‌شود و به علت داشتن بیماری آسم و گرمای شدید هوا از شرایط جسمی نگران کننده‌ای برخوردار است.»
محمد امین آگوشی همچنین ضمن پیامی که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته خطاب به کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌نویسد:
به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
با احترام و عرض ادب
به استحضار عالی می‌رساند که اینجانب زندانی سیاسی محمدامین آگوشی که به موجب یک حکم ظالمانه به مدت ۱۰ سال تبعید در زندان زاهدان محکوم شده‌ام و بر اثر فشارهای ناشی از تبعید و حبس، همسرم بر اثر سکته مغزی فوت نموده و فرزندانم اکنون بی‌سرپرست مانده‌اند. درحالی که مقامات قضایی بین ما و زندانیان دیگر تبعیض قائل شده و از امتیازیاتی مثل زندان باز، که به سایر زندانیان تعلق می‌گیرد ما را محروم نموده‌اند. همچنین برابر قانون مجازات اسلامی می‌بایستی بعد از ۱ سال تبعید ما را به شهر محل سکونت خود منتقل می‌کردند که متاسفانه به دلایل مبهم تابحال این امر نیز تحقق پیدا نکرده است.
لذا اینجانب به نشانه اعتراض به این بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌ها از تاریخ ۱۷ / ۴ / ۹۳ دست به اعتصاب غذا زده‌ام و از مقامات محترم کمیساریای عالی حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل تقاضامندم که از دولت ایران آزادی و رفع تبعیض مارا خواستار گردند.
امضا: زندانی سیاسی، محمدامین آگوشی
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.