حسام طوسی

Friday, July 18, 2014

وضعیت بحرانی رضا شهابی در ۴۶مین روز اعتصاب


 رضا شهابی، فعال کارگری در بند در بیمارستان امام خمینی همچنان در اعتصاب بسر می‌برد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا شهابی زکریا، فعال کارگری و زندانی سیاسی روز یک‌شنبه ۱۱ خرداد ماه از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و در‌‌‌‌ همان روز در اعتراض به این انتقال دست به اعتصاب غذا زد.
وی صبح روز شنبه ۲۱ تیر ماه از زندان رجایی شهر کرج به بیمارستان هزار تخت‌خوابی امام خمینی منتقل شد اما تا این لحظه حاضر نشده که به اعتصاب خود پایان دهد.
وی که تا روز گذشته با دست‌بند به تخت بیمارستان بسته شده بود خواستار جوابگویی مسئولان زندان در خصوص چرایی تبعید به زندان رجایی شهر کرج شده است.
خانواده رضا شهابی طی دو روز گذشته اجازه ملاقات با وی را یافته‌اند و حال عمومی‌اش را وخیم گزارش می‌کنند.
این زندانی سیاسی که از ناراحتی ستون فقرات در ناحیه کمر و گردن رنج می‌برد باید هرچه زود‌تر تحت عمل جراحی قرار گیرد اما پزشکان می‌گویند باید اعتصاب غذای خود را بشکند و مدتی تحت مداوا قرار گیرد و سپس عمل جراحی روی وی صورت گیرد.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «دادستانی جدیدا بیمارهایی رو که اصرار دارن حتما به بیمارستان اعزام بشن، اعزام می‌کنه اما اونجا اجازه درمان نمی‌دهد و در واقع در بیمارستان زندانی را به نوعی در سلول انفرادی نگه می‌دارند.»
یادآور می‌شود که رضا شهابی عضو هیأت مدیره سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و حومه بنا بر رای دادگاه تجدید نظر تهران، به تحمل چهار سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سندیکایی و هفتاد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم است.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.