حسام طوسی

Sunday, July 27, 2014

صبا آذرپیک پس از ۶۱ روز بازداشت همچنان در سلول انفرادی


 صبا آذرپیک روزنامه نگار اصلاح طلبی که از ۶۱ روز پیش در بازداشت بسر می‌برد همچنان بصورت بلاتکلیف در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبا آذرپیک صبح روز چهارشنبه ۷ خردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
روز ۱۹ تیر ماه وکیل این روزنامه نگار خبر داد که برای وی به اتهام تبلیغ علیه نظام کیفرخواست صادر شده؛ با این وجود صبا آذرپیک همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود و از آزادی وی به قید وثیقه جلوگیری شده است.
مادر صبا آذرپیک در فیسبوک خود نوشت: «امروز ۶١ روز از بازداشت دختر عزیزم صبای مهربانم می‌گذرد، طبق معمول از اول ساعت اداری مراجعه کردیم تا شاید به لطف خدا مژده ازادی صبا رو بشنویم و کار وثیقه را انجام دهیم، متاسفانه ساعت ٩. ٣٠ مسئول حراست به ما گفت چرا امدید، برید خانه و با تماس تلفنی پیگیری کنید، نزدیک ظهر هم که برای تماس با وکیل صبا به بیرون از دادسرا رفته بودیم در زمان برگشت به داخل، نگهبان گفت: گفتند که شما رو راه ندیم، تعجب کردیم و همکارشون گفتند امروز نه از فردا گفتند راهتون ندیم، شک کردم احساس کردم صبا قرار نیست که ازاد بشه حتما خبری دارن که می‌دونند باعث ناراحتیمان می‌شود!!!»
منبع: هرانا

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.