حسام طوسی

Sunday, July 27, 2014

عدم تمدید مرخصی بهاره هدایت با وجود نیاز مبرم به مراقبت های پس از عمل جراحی

bahare.hedayat2
مرخصی ۴ روزه بهاره هدایت با وجود عمل جراحی اش تمدید نشد و باید از تخت بیمارستان و بدون مراقبت های پس از عمل، به زندان اوین بازگردد.
نازنین خسروانی، روزنامه نگار، می گوید تلاش های امین احمدیان همسر بهاره هدایت برای تمدید مرخصی درمانی جهت مراقبت های پس از عمل جراحی ناکام مانده و خانم هدایت به دستور دادستانی تهران باید از بیمارستان هاشمی نژاد به زندان اوین منتقل شود.
خانم خسروانی با انتشار این خبر در صفحه فیس بوکش نوشت: بهاره روی تخت بیمارستان هاشمی‌نژاد خوابیده. داره آماده می‌شه که بره اتاق عمل. امین تلفنی با دادستانی حرف میزنه. مرخصی بهاره رو تمدید نکردن و باید برگرده. امین میگه که عزیزدلش رو از روی تخت بیمارستان نمی‌تونه برگردونه زندان. اصرار می‌کنه که بهاره نیاز به مراقبت بعد از عمل داره. قبول نمی‌کنن… جراحی بهار تموم شده. باید برگرده زندان! به همین سادگی.
بهاره هدایت با وجود عمل جراحی و نیاز مبرم به مراقبت های پس از عمل، باید مستقیما از تخت بیمارستان به زندان اوین بازگردد.
بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، که از سال ۱۳۸۸ در زندان اوین است برای درمان بیماری خود چهار روز به مرخصی آمد.
این فعال دانشجویی در دادگاهی فرمایشی به ده سال زندان محکوم شده است. این دانش آموخته دانشگاه علوم اقتصادی تهران در ١٠ دی ماه سال ١٣٨٨ در منزلش بازداشت شد.
در اردیبهشت ماه ۱۳۸۹، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، بهاره هدایت را به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «توهین به رهبری» و «توهین به رئیس‌جمهوری و تبلیغ علیه نظام» به ۷ سال و نیم زندان محکوم کرد.
هم‌چنین حکم دو سال حبس تعلیقی بهاره هدایت به اتهام «اقدام علیه امنیت از طریق برگزاری تجمع ۲۲ خرداد سال ۸۵» نیز به اجرا درآمده و وی در مجموع به ٩ سال و نیم حبس محکوم شد.
شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران در مرداد ۱۳۸۹، این حکم را عینا تایید کرد.
 همچنین بهاره هدایت به همراه مهدیه گلرو و مجید توکلی در دادگاهی دیگر به دلیل انتشار مطالبی از داخل زندان، به اتهام تبلیغ علیه نظام، به شش ماه زندان دیگر محکوم شد.
وی پیش از این نیز بارها از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده و مدتی را در زندان گذرانده بود.
بهاره هدایت، عضو فعال جنبش زنان، نخستین بار در ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۵، در مراسم روز جهانی زن بازداشت شد.
سپس در ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۶ همراه با دیگر اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و پس از اعتصاب در جلوی درب دانشگاه صنعتی امیرکبیر دستگیر شد.
وی بار سوم در ٢٢ تیرماه ١٣٨٧ بازداشت و یک ماه را در سلول های انفرادی گذراند. وی هم چنین بار دیگر همزمان با سال تحویل ۱۳۸۸ به دلیل شرکت در تجمع مسالمت آمیز خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین بازداشت شد.
بهاره هدایت برنده جایزه هرالد ادلستام سوئد به دلیل «شجاعت فوق العاده و تعهد به عدالت فعالانه در برابر نقض حقوق بشر در ایران» است.
منبع: دانشجو نیوز

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.