حسام طوسی

Saturday, March 8, 2014

بازداشت هشت تن از نوکیشان مسیحی در شوش


یکی از خادمین جمعیت موسوم به  ”کلیسای ایران” به همراه ۷ نفر از مسیحیان فارسی زبان  در کنار یک رودخانه نزدیک شهر شوش بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بعد از ظهر چهارشنبه ساعت ۱۴:۳۰ به وقت محلی هشت تن از نوکیشان مسیحی و از اعضای “کلیسای ایران” که برای پیک نیک به کنار رودخانه‌ای در نزدیکی شهر شوش رفته بودند توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به ستاد خبری وزارت اطلاعات در شهر شوش منتقل شدند.
این ۸ نفر امین خاکی (از خادمین کلیسای ایران)، حسین بارون‌زاده (دانیل)، رحمان بهمنی (ضیاء)، حسین اعتمادی فر (یوناتان)، محمد بهرامی، سلیمه رحیمی (مرتا)، فاطمه باقری و امینه معلا نام داشتند.
این افراد تا ساعت ۲۱:۰۰ شب با چشم بند مورد بازجویی قرار می‌گیرند و در ‌‌‌نهایت با اخذ تعهد که از شهر خارج نشوند ۵ تن از ایشان به نام‌های حسین اعتمادی فر، محمد بهرامی، سلیمه رحیمی، فاطمه باقری و امینه معلا آزاد می‌شوند.
در ‌‌نهایت برای امین خاکی، حسین بارون‌زاده، رحمان بهمنی حکم بازداشت صادر شده و همچنان در بازداشت بسر می‌برند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «ساعت دو و نیم سه ماشین سواری و یک مینی بوس به کنار رودخانه آمد و این ۸ نفر را که در پیک نیک بسر می‌بردند بعضا با ضرب و شتم بازداشت کردند. اول حکم بازداشت نشان ندادند و وقتی یک از مسیحیان اعتراض کرد حکمی به ایشان نشان دادند که در آن فقط اسامی امین خاکی و حسین بارون‌زاده نوشته شده بود و علت بازداشت را هم در حکم ترویج مسیحیت ذکر کرده بودند.»
وی در ادامه گفت: «مسئولین تمام مدارک شناسایی، تلفن‌های همراه و ماشینهای این ۸ نفر را ضبط کرده‌اند و هنوز تحویل نداده‌اند. هم‌چنین به محمد بهرامی دستور دادند که خود را به ستاد خبری شهر اهواز معرفی کند.»
وی در پایان گفت: «خانواده‌های امین خاکی، حسین بارون‌زاده و رحمان بهمنی که برای پیگیری وضعیت ایشان به ستاد خبری مراجعه کرده‌اند مورد تهدید قرار گرفتند که دیگر مراجعه نکنید تا خودمان خبرتان کنیم و از سرنوشت این سه تن هیچ اطلاعی در دست نیست.»

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.