حسام طوسی

Wednesday, March 12, 2014

تشدید فشار بر یک زن زندانی سیاسی در زندان یاسوج



قدریه قادری زندانی سیاسی کُرد، پس از انتقال به بند نسوان زندان یاسوج، هنوز در میان زندانیان زن با جرایم مواد مخدری به‌سر می‌برد و از سوی مسوولان این زندان تحت فشار است.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، قدریه قادری زندانی سیاسی کُرد، پس از گذشت 6 ماه از انتقال به بند نسوان زندان مرکزی یاسوج، کماکان در میان زندانیان زن که بیشتر جرایم مواد مخدری دارند به‌سر می‌برد و گفته می‌شود از طرف مسوولان این زندان، همواره تحت فشار، آزار و اذیت و تحت کنترل قرار می‌گیرد.
قدریه قادری، ۲۶ ساله ساکن شهر وان کُردستان ترکیه، در تیرماه سال 13۸۹ توسط نیروهای امنیتی در شهر ارومیه بازداشت شده و بیش از 2 ماه در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه ستاد خبری اداره‌ اطلاعات ارومیه، تحت بازجویی بوده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
گفته می‌شود شدت ضرب و شتم‌ ماموران به حدی بوده است که در زمان انتقال قدریه قادری به زندان مرکزی ارومیه، او به مدت دو هفته به راحتی قادر به حرکت کردن و غذا خوردن نبوده است.
این زندانی سیاسی کُرد در یکم دی‌ماه 13۸۹، از سوی شعبه‌ یک دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام عضویت در حزب کارگران کردستان، از طریق تبلیغ به نفع این حزب و ایجاد سازماندهی شهری به قصد برهم زدن امنیت ملی، به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شد.
گفتنی است پس از اعتراض این زندانی سیاسی به رای صادر شده از سوی وکیل وی، پرونده جهت تجدید نظر خواهی به دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی ارسال شد که این دادگاه نیز حکم صادره را از ۱۰ سال، به ۷ سال زندان توام با تبعید به زندان مرکزی یاسوج کاهش داد.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.