حسام طوسی

Monday, March 10, 2014

ضبط کتاب مقدس کشیش بهنام ایرانی در زندان ندامتگاه


حفاظت زندان ندامتگاه مرکزی کرج کتاب مقدس (کتاب آسمانی مسیحیان) کشیش بهنام ایرانی در این زندان را ضبط نمود.
 روز چهارشنبه ۱۴ اسفند ماه مسئولین حفاظت زندان ندامتگاه مرکزی کرج وسایل شخصی کشیش بهنام ایرانی زندانی عقیدتی این زندان را بازرسی کرده و چند کتب مذهبی از جمله کتاب مقدس (کتاب آسمانی مسیحیان) را ضبط کرده و با خود بردند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “سیدپرویز رضوانیانی معاون حفاظت اطلاعات زندان ندامتگاه به همراه چهار سرباز و یک پاسیار وسایل بهنام ایرانی و هم اتاقی‌هایش را بازرسی کرده و تنها اقدام به ضبط چند کتاب مذهبی بهنام ایرانی و از جمله کتاب مقدس وی نمودند. برخی از کتبی که ضبط شده کتب کتابخانه زندان بوده و خود زندان آنها را در اختیار زندانیان قرار داده است. مسئولین به آقای بهنام ایرانی قول داده بودند که کتاب مقدسش را تا روز دوشنبه (امروز) به وی بر میگردانند که خلف وعده کردند.”
گفتنی است طبق قوانین جهانی زندانیان از هر دینی که باشند حق دارند از کتب مذهبی خود در زندان استفاده نمایند.
بهنام ایرانی در سال ۱۳۸۵ بخاطر فعالیت‌های کلیسایی‌اش به اتهام برگزاری مراسم دعا و پرستش در خانه و بشارت دادن افراد دستگیر و چندین ماه را در بازداشت به سر برد تا اینکه به قید وثیقه از زندان آزاد شد.
در ۴ اسفند ماه ۱۳۸۶، شعبه ۳۰ دادگاه تجدید نظر تهران، وی را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس تعلیقی محکوم نمود.
مأمورین امنیتی پس از آن در ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ به منزل ایشان در کرج هجوم برده و با بدرفتاری و ضرب و شتم وی را بازداشت نمودند.
اینبار در دادگاه بهنام ایرانی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری محکوم نمودند و به همین دلیل ۵ سال حبس تعلیقی قبلی وی نیز به مورد اجرا در آمد.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.