حسام طوسی

Thursday, March 13, 2014

عبدالله مومنی پس از پنج سال حبس از زندان آزاد شد


رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان ایران از آزادی عبدالله مومنی، عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی و سخنگوی سازمان دانش‌آموختگان ایران، پس از چهار سال و ۹ ماه زندان خبر می‌دهند.

وبسایت‌ خبری کلمه روز پنج‌شنبه، ۲۲ اسفند گزارش داد، آقای مومنی که از ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ تاکنون در زندان اوین بوده، با پایان دوران محکومیت خود آزاد شده است.

وبسایت ادوار نیوز هم که ارگان سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) به شمار می‌رود آزادی آقای مومنی را تایید کرده است.

عبدالله مومنی در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی نخست به شش سال حبس تعزیری و دو سال حبس تعلیقی قابل اجرا محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به پنج سال حبس تخفیف یافت.

در این میان انتشار نامه‌ای از او خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در سال ۱۳۸۹ خبرساز شد که بیان می‌کرد در زندان مورد انواع شکنجه‌ها قرار گرفته است.

وبسایت کلمه می‌نویسد که این نامه باعث «محرومیت‌های شدید» عبدالله مومنی در زندان و «شکنجه» او شده به‌طوری که بخشی از شنوایی خود را از دست داده است.

وبسایت ادوارنیوز هم تاکید می‌کند که آقای مومنی از اسفند سال ۱۳۸۸ که از زندان به مرخصی آمد تا پایان دوران محکومیت خود از هرگونه مرخصی محروم بود.

پیش از این، گزارش‌های متعددی از فاطمه آدینه‌وند، همسر عبدالله مومنی منتشر شده بود که از وضعیت بد جسمانی او و امتناع مسئولان زندان از اعزام وی به بهداری و بیمارستان حکایت داشت.

به گفته خانم آدینه‌وند، او بارها با مقامات دادستانی مکاتبه کرده که دلیل عدم مرخصی عبدالله مومنی را بفهمد اما در این مدت مسئولان تنها به‌صورت غیرمستقیم به او گفته‌اند که به آقای مومنی مرخصی داده نخواهد شد، بدون آن که اشاره‌ای به دلایل این مسئله بکنند.

شاید از همین رو باشد که اکنون فرزندان عبدالله مومنی آزادی او را «غیرمنتظره» توصیف می‌کنند.

حمیدرضا مومنی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: «بابا دقایقی پیش به طور ناگهانی و غیر منتظره آزاد شد!»

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.